Casier - 2 posturi
Sucursala regională Cluj
Serviciul casierie
Termenul limită pentru primirea aplicaţiilor: 3 decembrie 2024
Informații generale
Durata contractului: nedeterminată
Localitatea unde se desfășoară activitatea: Cluj-Napoca
Responsabilitățile postului:
- este gestionar al numerarului și a altor valori primite în gestiune în cursul programului de lucru;
- efectuează, în cadrul Serviciului casierie, operațiuni privind: ambalarea numerarului și a altor valori în colete, dezambalarea coletelor conținând numerar și alte valori, precum și manipularea coletelor conținând numerar și alte valori;
- asigură activitatea de primire, recepție, păstrare, ambalare, dezambalare, gestionare și eliberare a valorilor din propria gestiune, în timpul programului de lucru, în vederea efectuării operațiunilor cu numerar și alte valori atribuite;
- participă la procesarea automată sau verificarea manuală a numerarului;
- efectuează operațiuni de primire și eliberare a coletelor cu numerar în relația cu unitățile instituțiilor de credit/Trezoreriei Statului, prin ghișeul operativ al sucursalei;
- efectuează operațiuni specifice prin ghișeul special al sucursalei (vânzare produse numismatice, schimb însemne monetare deteriorate, operațiuni interne de încasări și plăți în numerar);
- înregistrează în aplicațiile informatice, informațiile corespunzătoare oricărei mișcări fizice, intrare/ieșire a numerarului și a altor valori în/din gestiune, precum și între locațiile unei gestiuni, în baza verificării realității și a corectitudinii mișcării.
Studii, experiență profesională și competențe:
Condiții obligatorii:
- studii medii absolvite cu examen de bacalaureat;
- experiență profesională de minimum 2 ani în operațiunile cu numerar în sistemul bancar sau în activitatea de procesare numerar pentru sistemul bancar;
- să nu fi produs pagube în ultimii 3 ani de activitate profesională;
- cunoștințe de operare pe calculator: Microsoft Office.
Competenţe comportamentale:
- orientare către performanţă;
- comunicare eficientă;
- cooperare;
- integritate organizaţională;
- orientare către client.
Pachetul de beneficii
Financiar
Componentă variabilă din care pot face parte:
- prime anuale în cuantum de maximum 2,8 salarii
- participare la profit (în funcție de rezultatele băncii)
- bonus anual de performanță (în funcție de rezultatele evaluării)
- avantaje financiare acordate salariaților pentru diverse evenimente (pentru copiii minori cu ocazia Zilei Internaționale a Copilului și a Crăciunului, pentru nașterea fiecărui copil etc.)
- abonament de servicii medicale
Timp liber
- 25 de zile de concediu de odihnă
- 1-3 zile de concediu suplimentar, în funcție de vechimea în Banca Națională a României
- zile libere plătite în cazul unor evenimente personale
- facilități de recreere în BNR sau în cadrul altor bănci centrale din UE, în baza acordurilor de colaborare
Dezvoltare
- programe de perfecționare profesională în țară sau străinătate
- mobilitate internă funcțională sau geografică în cadrul diferitelor structuri organizatorice ale BNR,
- posibilitatea decontării cheltuielilor ocazionate de obținerea și menținerea certificărilor naționale/internaționale sau a taxelor anuale de membru în funcție de specificul activității
Condiții de lucru
Modalitatea de aplicare
Până cel târziu în data de 3 decembrie 2024, transmiteți pe adresa de e-mail Cariere[at]bnro.ro, următoarele documente:
- Formularul de aplicare: pdf ;
- Curriculum Vitae - model european: pdf sau doc ;
- Copia actului de identitate.
Primirea aplicației vă va fi confirmată printr-o notificare automată transmisă de pe adresa Cariere[at]bnro.ro. Dacă nu ați primit notificarea, vă rugăm să verificați dacă mesajul respectă Regulile de transmitere a documentelor. Primirea notificării nu implică automat înscrierea la procesul de recrutare.
Atenție !
- Transmiteți mesajul de pe adresa dumneavoastră de e-mail, cea declarată în Formularul de aplicare. Aceasta va fi utilizată pe tot parcursul procesului de recrutare.
- Documentele transmise nu vor fi parolate.
- Mărimea e-mail-ului nu trebuie să depășească 15 MB.
Documentele primite vor fi analizate din perspectiva îndeplinirii condițiilor obligatorii referitoare la experiența profesională și studiile solicitate pentru post, precum și a respectării Criteriilor generale de acceptare a unei candidaturi. În maximum 2 zile lucrătoare după termenul limită de aplicare, veți fi informat prin e-mail, cu privire la admiterea sau respingerea aplicației.
Niciun aplicant nu poate participa în acelaşi timp la 2 sau mai multe procese de recrutare organizate de BNR.
Etape de selecție
Testare scrisă |
La sediul BNR |
Testare practică |
La sediul BNR |
Interviu cu structura de specialitate |
La sediul BNR |
Testare psihometrică |
Online |
Interviu cu Direcția resurse umane pentru stabilirea compatibilității cu postul |
Online (MS Teams) |
Proba scrisă este evaluată cu notă până la 10, nota minimă de promovare fiind 7.
Interviurile și testarea practică sunt evaluate cu calificativul admis/ respins.
Participarea la probele menționate mai sus este condiționată de promovarea probei anterioare.
Testarea scrisă va avea loc în data de 11 decembrie 2024. Detalii referitoare la locul de desfășurare vă vor fi transmise prin e-mail. Data susținerii testării scrise poate fi modificată în cazul în care se prelungește perioada de înscriere. Prelungirea poate interveni atunci când numărul candidaților este mai mic sau egal cu 3.
TEMATICĂ
- Reglementarea organizării şi funcționării Băncii Naţionale a României;
- Atribuţiile Băncii Naţionale a României privind emiterea bancnotelor şi a monedelor metalice ca mijloace legale de plată pe teritoriul României;
- Însemnele monetare în circulaţie, emise de Banca Naţională a României şi elementele de siguranţă ale acestora;
- Operaţiunile cu numerar desfăşurate de Banca Naţională a României în relaţia cu instituţiile de credit/Trezoreria Statului şi modul de decontare a acestora;
- Verificarea calității bancnotelor românești în vederea recirculării;
- Răspunderea materială a persoanelor cărora li se încredințează valori spre verificare sau păstrare;
- Protecția informațiilor clasificate și a surselor confidențiale ce asigură acest tip de informații.
BIBLIOGRAFIE
- Legea nr.312/2004 privind Statutul Băncii Naţionale a României
- Circulara nr.14/2005 privind punerea în circulaţie a bancnotelor şi monedelor emisiunea 2005 (Monitorul Oficial nr. 384/06.05.2005);
- Circulara nr.23/2006 privind punerea în circulaţie a bancnotei cu valoare nominală de 200 lei (Monitorul Oficial nr. 953/27.11.2006);
- Circulara nr.37/2008 privind punerea în circulaţie a bancnotei cu valoare nominală de 10 lei, reproiectată (Monitorul Oficial nr. 778/20.11.2008);
- Circulara nr. 28/2021 privind punerea în circulaţie a unei bancnote cu valoarea nominală de 20 lei şi lansarea în circuitul numismatic a unei replici pe suport de polimer după prima bancnotă de 20 lei emisă de Banca Naţională a României în anul 1881 (Monitorul Oficial partea I, nr. 1125/25.11.2021);
- Circulara nr. 24/2006 privind încetarea puterii circulatorii şi preschimbarea vechilor însemne monetare (Monitorul Oficial nr. 989/12.12.2006), modificată de Circulara nr. 3/2007 privind modificarea unor prevederi din Circulara Băncii Naţionale a României nr. 24/2006 privind încetarea puterii circulatorii şi preschimbarea vechilor însemne monetare (Monitorul Oficial Partea I nr. 93/06.02.2007);
- Norma Băncii Naţionale a României nr.1/2013 privind operaţiunile cu numerar ale instituţiilor de credit şi Trezoreria Statului în relaţia cu Banca Naţională a României şi decontarea acestora (Monitorul Oficial nr. 686/08.11.2013);
- Regulamentul Băncii Naţionale a României nr. 4/2013 privind verificarea calității bancnotelor românești în vederea recirculării (Monitorul Oficial nr. 685/07.11.2013);
- Legea nr. 22/1969 privind angajarea gestionarilor, constituirea de garanții şi răspunderea în legătură cu gestionarea bunurilor agenților economici, autorităților sau instituţiilor publice (Buletinul Oficial nr. 132 din 18.11.1969), cu modificările şi completările ulterioare;
- Legea nr. 182/2002 privind protecția informațiilor clasificate (Monitorul Oficial nr.248/12.04.2002), cu modificările și completările ulterioare.
Mai multe informații privind procesul de recrutare și selecție pot fi găsite aici.
Pentru explicații și clarificări cu privire la procesul de recrutare, ne puteți contacta, pe adresa Cariere[at]bnro.ro.