referent de specialitate - 1 post
Direcția reglementare și autorizare
Serviciul autorizare
Termenul limită pentru primirea aplicaţiilor: 11 noiembrie 2024
Informații generale
Durata contractului: nedeterminată
Localitatea unde se desfășoară activitatea: București
Responsabilitățile postului:
- Participă la elaborarea lucrărilor privind cererile de autorizare a instituțiilor de plată și a instituțiilor emitente de monedă electronică;
- Participă la elaborarea lucrărilor privind cererile de înregistrare în calitate de furnizor de servicii de informare cu privire la conturi;
- Elaborează lucrări privitor la consultarea, în situațiile prevăzute de legislația incidentă, cu autoritățile competente din statele membre ale Uniunii Europene, cu autoritățile competente din state terțe sau cu alte autorități sau organisme competente în procesul de autorizare a instituțiilor de plată și instituțiilor emitente de monedă electronică, precum și în cel de înregistrare a furnizorilor specializați în servicii de informare cu privire la conturi;
- Elaborează corespondența cuprinzând puncte de vedere ale direcției/clarificări/furnizare de informații privind cerințele de autorizare și entitățile autorizate/înscrise în registrele BNR, urmare solicitărilor primite de la persoane fizice/juridice, autorități ale statului, direcții/sucursale regionale/agenții ale BNR și de la alte entități din țară și din străinătate, după caz, pe canalul și în forma prevăzută de reglementările interne ale BNR în domeniu și care privesc instituțiile de plată, instituțiile emitente de monedă electronică și furnizorii specializați în servicii de informare cu privire la conturi;
- Elaborează propuneri de modificare a reglementărilor legate de activitatea de autorizare/înregistrare a entităților ce prestează servicii de plată/desfășoară activități cu monedă electronică și participă în grupuri de lucru la elaborarea reglementărilor din domeniul autorizării atunci când se impune.
Studii, experiență profesională și competențe:
Condiții obligatorii:
- studii universitare absolvite cu examen de licență în domeniul științelor economice și/sau juridice;
- cunoștințe de limba engleză – nivel mediu;
- cunoștințe IT - operare suita de programe Microsoft Office (cel puțin Word, Excel, Outlook).
Constituie avantaj:
- studii de master absolvite cu disertație în domeniul științelor economice, profil bancar/analiză financiară/audit/contabilitate/piețe de capital sau științelor juridice
Competenţe comportamentale:
- orientare către performanţă;
- comunicare eficientă;
- cooperare;
- integritate organizaţională;
- gândire conceptuală
Pachetul de beneficii
Financiar
Componentă variabilă din care pot face parte:
- prime anuale în cuantum de maximum 2,8 salarii
- participare la profit (în funcție de rezultatele băncii)
- bonus anual de performanță (în funcție de rezultatele evaluării)
- avantaje financiare acordate salariaților pentru diverse evenimente (pentru copiii minori cu ocazia Zilei Internaționale a Copilului și a Crăciunului, pentru nașterea fiecărui copil etc.)
- abonament de servicii medicale
Timp liber
- 25 de zile de concediu de odihnă
- 1-3 zile de concediu suplimentar, în funcție de vechimea în Banca Națională a României
- zile libere plătite în cazul unor evenimente personale
- facilități de recreere în BNR sau în cadrul altor bănci centrale din UE, în baza acordurilor de colaborare
Dezvoltare
- programe de perfecționare profesională în țară sau străinătate
- mobilitate internă funcțională sau geografică în cadrul diferitelor structuri organizatorice ale BNR, precum și posibilitatea de a aplica la posturi în cadrul SEBC sau al altor instituții internaționale (EBA, SRB, IMF etc.)
- posibilitatea decontării cheltuielilor ocazionate de obținerea și menținerea certificărilor naționale/internaționale sau a taxelor anuale de membru în funcție de specificul activității
- posibilitatea participării la grupuri de lucru internaționale/ comitete în cadrul SEBC, EBA, SRB
- acces la Biblioteca BNR
Condiții de lucru
- program de lucru flexibil
- maximum 5 zile de telemuncă pe lună (în funcție de eligibilitate)
Modalitatea de aplicare
Până cel târziu în data de 11 noiembrie 2024, transmiteți pe adresa de e-mail Cariere[at]bnro.ro, următoarele documente:
- Formularul de aplicare: pdf ;
- Curriculum Vitae - model european: pdf sau doc ;
- Copia actului de identitate.
Primirea aplicației vă va fi confirmată printr-o notificare automată transmisă de pe adresa Cariere[at]bnro.ro. Dacă nu ați primit notificarea, vă rugăm să verificați dacă mesajul respectă Regulile de transmitere a documentelor. Primirea notificării nu implică automat înscrierea la procesul de recrutare.
Atenție !
- Transmiteți mesajul de pe adresa dumneavoastră de e-mail, cea declarată în Formularul de aplicare. Aceasta va fi utilizată pe tot parcursul procesului de recrutare.
- Documentele transmise nu vor fi parolate.
- Mărimea e-mail-ului nu trebuie să depășească 15 MB.
Documentele primite vor fi analizate din perspectiva îndeplinirii condițiilor obligatorii referitoare la experiența profesională și studiile solicitate pentru post, precum și a respectării Criteriilor generale de acceptare a unei candidaturi. În maximum 2 zile lucrătoare după termenul limită de aplicare, veți fi informat prin e-mail, cu privire la admiterea sau respingerea aplicației.
Niciun aplicant nu poate participa în acelaşi timp la 2 sau mai multe procese de recrutare organizate de BNR.
Etape de selecție
Testare scrisă |
La sediul BNR |
Interviu cu structura de specialitate |
La sediul BNR |
Testare psihometrică |
Online |
Interviu cu Direcția resurse umane pentru stabilirea compatibilității cu postul |
Online (MS Teams) |
Proba scrisă este evaluată cu notă până la 10, nota minimă de promovare fiind 7.
Interviurile și testarea practică sunt evaluate cu calificativul admis/ respins.
Participarea la probele menționate mai sus este condiționată de promovarea probei anterioare.
Testarea scrisă va avea loc în data de 25 noiembrie 2024. Detalii referitoare la locul de desfășurare vă vor fi transmise prin e-mail. Data susținerii testării scrise poate fi modificată în cazul în care se prelungește perioada de înscriere. Prelungirea poate interveni atunci când numărul candidaților este mai mic sau egal cu 3.
TEMATICĂ
- Reglementarea organizării și funcționării Băncii Naționale a României;
- Cerințe în autorizarea instituțiilor de plată și înregistrarea furnizorilor specializați în servicii de informare cu privire la conturi – cerințe de acces la activitate.
- Cerințe în autorizarea instituțiilor emitente de monedă electronică – cerințe de acces la activitate.
- Mecanismele de protejare a fondurilor – ce sunt, de ce sunt necesare, forme de protejare.
- Cadrul de guvernanță incident instituțiilor de plată și instituțiilor emitente de monedă electronică – cerințe legale, deficiențe identificate de Autoritatea Bancară Europeană în practica de autorizare a statelor membre, precum și bune practici recunoscute.
BIBLIOGRAFIE
- Legea nr.312/2004 privind Statutul Băncii Naţionale a României
- Legea nr. 209/2019 privind serviciile de plată și pentru modificarea unor acte normative;
- Regulamentul BNR nr. 4/2019 privind instituțiile de plată și furnizorii specializați în servicii de informare cu privire la conturi, cu modificările și completările ulterioare;
- Legea nr. 210/2019 privind activitatea de emitere de monedă electronică;
- Regulamentul BNR nr. 5/2019 privind instituțiile emitente de monedă electronică.
- EBA Report on the peer review on authorisation under PSD 2 https://www.eba.europa.eu/publications-and-media/press-releases/eba-publishes-peer-review-authorisation-under-payment
Mai multe informații privind procesul de recrutare și selecție pot fi găsite aici.
Pentru explicații și clarificări cu privire la procesul de recrutare, ne puteți contacta, pe adresa Cariere[at]bnro.ro.