Centrala


 

referent de specialitate - 1 post

Direcția reglementare și autorizare
Serviciul autorizare

Termenul limită pentru primirea aplicaţiilor: 11 noiembrie 2024


Informații generale

Durata contractului: nedeterminată

Localitatea unde se desfășoară activitatea: București

Responsabilitățile postului:

  • Participă la elaborarea lucrărilor privind cererile de autorizare a instituțiilor de plată și a instituțiilor emitente de monedă electronică;
  • Participă la elaborarea lucrărilor privind cererile de înregistrare în calitate de furnizor de servicii de informare cu privire la conturi;
  • Elaborează lucrări privitor la consultarea, în situațiile prevăzute de legislația incidentă, cu autoritățile competente din statele membre ale Uniunii Europene, cu autoritățile competente din state terțe sau cu alte autorități sau organisme competente în procesul de autorizare a instituțiilor de plată și instituțiilor emitente de monedă electronică, precum și în cel de înregistrare a furnizorilor specializați în servicii de informare cu privire la conturi;
  • Elaborează corespondența cuprinzând puncte de vedere ale direcției/clarificări/furnizare de informații privind cerințele de autorizare și entitățile autorizate/înscrise în registrele BNR, urmare solicitărilor primite de la persoane fizice/juridice, autorități ale statului, direcții/sucursale regionale/agenții ale BNR și de la alte entități din țară și din străinătate, după caz, pe canalul și în forma prevăzută de reglementările interne ale BNR în domeniu și care privesc instituțiile de plată, instituțiile emitente de monedă electronică și furnizorii specializați în servicii de informare cu privire la conturi;
  • Elaborează propuneri de modificare a reglementărilor legate de activitatea de autorizare/înregistrare a entităților ce prestează servicii de plată/desfășoară activități cu monedă electronică și participă în grupuri de lucru la elaborarea reglementărilor din domeniul autorizării atunci când se impune.

Studii, experiență profesională și competențe:

Condiții obligatorii:

  • studii universitare absolvite cu examen de licență în domeniul științelor economice și/sau juridice;
  • cunoștințe de limba engleză – nivel mediu;
  • cunoștințe IT - operare suita de programe Microsoft Office (cel puțin Word, Excel, Outlook).

Constituie avantaj:

  • studii de master absolvite cu disertație în domeniul științelor economice, profil bancar/analiză financiară/audit/contabilitate/piețe de capital sau științelor juridice

Competenţe comportamentale:

  • orientare către performanţă;
  • comunicare eficientă;
  • cooperare;
  • integritate organizaţională;
  • gândire conceptuală

Pachetul de beneficii

Financiar

Componentă variabilă din care pot face parte:

  • prime anuale în cuantum de maximum 2,8 salarii
  • participare la profit (în funcție de rezultatele băncii)
  • bonus anual de performanță (în funcție de rezultatele evaluării)
  • avantaje financiare acordate salariaților pentru diverse evenimente (pentru copiii minori cu ocazia Zilei Internaționale a Copilului și a Crăciunului, pentru nașterea fiecărui copil etc.)
  • abonament de servicii medicale

Timp liber

  • 25 de zile de concediu de odihnă
  • 1-3 zile de concediu suplimentar, în funcție de vechimea în Banca Națională a României
  • zile libere plătite în cazul unor evenimente personale
  • facilități de recreere în BNR sau în cadrul altor bănci centrale din UE, în baza acordurilor de colaborare

Dezvoltare

  • programe de perfecționare profesională în țară sau străinătate
  • mobilitate internă funcțională sau geografică în cadrul diferitelor structuri organizatorice ale BNR, precum și posibilitatea de a aplica la posturi în cadrul SEBC sau al altor instituții internaționale (EBA, SRB, IMF etc.)
  • posibilitatea decontării cheltuielilor ocazionate de obținerea și menținerea certificărilor naționale/internaționale sau a taxelor anuale de membru în funcție de specificul activității
  • posibilitatea participării la grupuri de lucru internaționale/ comitete în cadrul SEBC, EBA, SRB
  • acces la Biblioteca BNR

Condiții de lucru

  • program de lucru flexibil
  • maximum 5 zile de telemuncă pe lună (în funcție de eligibilitate)

Modalitatea de aplicare

Până cel târziu în data de 11 noiembrie 2024, transmiteți pe adresa de e-mail Cariere[at]bnro.ro, următoarele documente:

  • Formularul de aplicare: pdf ;
  • Curriculum Vitae - model european: pdf sau doc ;
  • Copia actului de identitate.

Primirea aplicației vă va fi confirmată printr-o notificare automată transmisă de pe adresa Cariere[at]bnro.ro. Dacă nu ați primit notificarea, vă rugăm să verificați dacă mesajul respectă Regulile de transmitere a documentelor. Primirea notificării nu implică automat înscrierea la procesul de recrutare.

Atenție !

  • Transmiteți mesajul de pe adresa dumneavoastră de e-mail, cea declarată în Formularul de aplicare. Aceasta va fi utilizată pe tot parcursul procesului de recrutare.
  • Documentele transmise nu vor fi parolate.
  • Mărimea e-mail-ului nu trebuie să depășească 15 MB.

Documentele primite vor fi analizate din perspectiva îndeplinirii condițiilor obligatorii referitoare la experiența profesională și studiile solicitate pentru post, precum și a respectării Criteriilor generale de acceptare a unei candidaturi. În maximum 2 zile lucrătoare după termenul limită de aplicare, veți fi informat prin e-mail, cu privire la admiterea sau respingerea aplicației.

Niciun aplicant nu poate participa în acelaşi timp la 2 sau mai multe procese de recrutare organizate de BNR.

Etape de selecție

Testare scrisă La sediul BNR
Interviu cu structura de specialitate La sediul BNR
Testare psihometrică Online
Interviu cu Direcția resurse umane pentru stabilirea compatibilității cu postul Online (MS Teams)

Proba scrisă este evaluată cu notă până la 10, nota minimă de promovare fiind 7.
Interviurile și testarea practică sunt evaluate cu calificativul admis/ respins.
Participarea la probele menționate mai sus este condiționată de promovarea probei anterioare.

Testarea scrisă va avea loc în data de 25 noiembrie 2024. Detalii referitoare la locul de desfășurare vă vor fi transmise prin e-mail. Data susținerii testării scrise poate fi modificată în cazul în care se prelungește perioada de înscriere. Prelungirea poate interveni atunci când numărul candidaților este mai mic sau egal cu 3.



TEMATICĂ
BIBLIOGRAFIE

Mai multe informații privind procesul de recrutare și selecție pot fi găsite aici.

Pentru explicații și clarificări cu privire la procesul de recrutare, ne puteți contacta, pe adresa Cariere[at]bnro.ro.