Referent de specialitate
Direcția rezoluție bancară
Serviciul pregătire și implementare decizii de rezoluție
Termenul limită pentru primirea aplicaţiilor: 30 octombrie 2024
Informații generale
Durata contractului: nedeterminată
Localitatea unde se desfășoară activitatea: București
Responsabilitățile postului:
- participă la evaluarea îndeplinirii de către o instituție de credit a condițiilor pentru declanșarea procedurii de rezoluție și la formularea propunerilor aferente și a notificărilor necesare;
- participă la evaluarea efectuată în scopul identificării evaluatorilor care îndeplinesc condițiile de independență față de orice autoritate publică, inclusiv față de autoritatea de rezoluție, la elaborarea propunerii de desemnare și a mandatului evaluatorului independent, asigurând și comunicarea permanentă cu acesta pe parcursul procesului de evaluare privind metodele și practicile de evaluare;
- participă la realizarea activităților vizând reducerea valorii sau conversia instrumentelor de capital relevante independent sau împreună cu aplicarea unui instrument de rezoluție și la formularea de propuneri aferente rezultatelor acestora;
- participă la activitățile aferente implementării deciziilor de aplicare a diferitelor instrumente de rezoluție și a deciziilor de rezoluție privind un grup bancar transfrontalier la nivelul filialelor din România ale acestuia;
- participă la acțiunile on-site efectuate pentru a asigura validarea fondului de informații necesar îndeplinirii funcțiilor specifice și la elaborarea propunerilor de măsuri și/sau sancțiuni administrative asupra unei instituții de credit în cazul constatării nerespectării de către aceasta a obligațiilor ce decurg din prevederile legale în domeniul rezoluției bancare;
- participă la elaborarea proiectelor de planuri de rezoluţie pentru instituțiile care nu fac parte dintr-un grup supus supravegherii consolidate, evaluează posibilitatea de soluționare a instituțiilor de credit și identifică obstacolele în calea posibilității de soluționare, propunând, în acest sens, măsuri pentru înlăturarea lor;
- participă la elaborarea contribuțiilor la planurile de rezoluţie aferente grupurilor prezente în România.
Studii, experiență profesională și competențe:
Condiții obligatorii:
- studii universitare de licență în științe economice;
- experiență profesională pe posturi cu studii superioare de 3 ani în domeniul economic;
- cunoașterea limbii engleze – nivel avansat;
- cunoștințe de operare pe calculator: suita de programe MS Office (cel puțin Word, Excel, Outlook), Internet Explorer.
Constituie avantaj:
- studii universitare de master în științe economice;
- cunoștințe aprofundate în domeniul financiar-bancar, cum ar fi: managementul riscurilor financiare, evaluarea profilului de risc al instituțiilor de credit, guvernanța și controlul intern al instituțiilor de credit, cadrul de reglementare bancară, de contabilitate/audit intern și de evaluare a bilanțului băncilor.
Competenţe comportamentale:
- orientare către performanţă;
- comunicare eficientă;
- cooperare;
- integritate organizaţională;
- gândire conceptuală.
Pachetul de beneficii
Financiar
Componentă variabilă din care pot face parte:
- prime anuale în cuantum de maximum 2,8 salarii
- participare la profit (în funcție de rezultatele băncii)
- bonus anual de performanță (în funcție de rezultatele evaluării)
- avantaje financiare acordate salariaților pentru diverse evenimente (pentru copiii minori cu ocazia Zilei Internaționale a Copilului și a Crăciunului, pentru nașterea fiecărui copil etc.)
- abonament de servicii medicale
Timp liber
- 25 de zile de concediu de odihnă
- 1-3 zile de concediu suplimentar, în funcție de vechimea în Banca Națională a României
- zile libere plătite în cazul unor evenimente personale
- facilități de recreere în BNR sau în cadrul altor bănci centrale din UE, în baza acordurilor de colaborare
Dezvoltare
- programe de perfecționare profesională în țară sau străinătate
- mobilitate internă funcțională sau geografică în cadrul diferitelor structuri organizatorice ale BNR, precum și posibilitatea de a aplica la posturi în cadrul SEBC sau al altor instituții internaționale (EBA, SRB, IMF etc.)
- posibilitatea decontării cheltuielilor ocazionate de obținerea și menținerea certificărilor naționale/internaționale sau a taxelor anuale de membru în funcție de specificul activității
- posibilitatea participării la grupuri de lucru internaționale/ comitete în cadrul SEBC, EBA, SRB
- acces la Biblioteca BNR
Condiții de lucru
- program de lucru flexibil
- maximum 5 zile de telemuncă pe lună (în funcție de eligibilitate)
Modalitatea de aplicare
Până cel târziu în data de 30 octombrie 2024, transmiteți pe adresa de e-mail Cariere[at]bnro.ro, următoarele documente:
- Formularul de aplicare: pdf ;
- Curriculum Vitae - model european: pdf sau doc ;
- Copia actului de identitate.
Primirea aplicației vă va fi confirmată printr-o notificare automată transmisă de pe adresa Cariere[at]bnro.ro. Dacă nu ați primit notificarea, vă rugăm să verificați dacă mesajul respectă Regulile de transmitere a documentelor. Primirea notificării nu implică automat înscrierea la procesul de recrutare.
Atenție !
- Transmiteți mesajul de pe adresa dumneavoastră de e-mail, cea declarată în Formularul de aplicare. Aceasta va fi utilizată pe tot parcursul procesului de recrutare.
- Documentele transmise nu vor fi parolate.
- Mărimea e-mail-ului nu trebuie să depășească 15 MB.
Documentele primite vor fi analizate din perspectiva îndeplinirii condițiilor obligatorii referitoare la experiența profesională și studiile solicitate pentru post, precum și a respectării Criteriilor generale de acceptare a unei candidaturi. În maximum 2 zile lucrătoare după termenul limită de aplicare, veți fi informat prin e-mail, cu privire la admiterea sau respingerea aplicației.
Niciun aplicant nu poate participa în acelaşi timp la 2 sau mai multe procese de recrutare organizate de BNR.
Etape de selecție
Testare scrisă |
La sediul BNR |
Interviu cu structura de specialitate |
La sediul BNR |
Testare psihometrică |
Online |
Interviu cu Direcția resurse umane pentru stabilirea compatibilității cu postul |
Online (MS Teams) |
Proba scrisă este evaluată cu notă până la 10, nota minimă de promovare fiind 7.
Interviurile și testarea practică sunt evaluate cu calificativul admis/ respins.
Participarea la probele menționate mai sus este condiționată de promovarea probei anterioare.
Testarea scrisă va avea loc în data de 12 noiembrie 2024. Detalii referitoare la locul de desfășurare vă vor fi transmise prin e-mail. Data susținerii testării scrise poate fi modificată în cazul în care se prelungește perioada de înscriere. Prelungirea poate interveni atunci când numărul candidaților este mai mic sau egal cu 3.
TEMATICĂ
- Reglementarea organizării şi funcționării Băncii Naţionale a României;
- Cadrul legal al activității bancare în România;
- Cadrul legislativ european/național în materia redresării şi rezoluției instituțiilor de credit.
BIBLIOGRAFIE
- Legea nr.312/2004 privind Statutul Băncii Naţionale a României
- Legea nr. 312/2015 privind redresarea şi rezoluţia instituţiilor de credit şi a firmelor de investiţii, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative în domeniul financiar (publicată în Monitorul Oficial al României, nr. 920/11.12.2015), cu modificările și completările ulterioare.
- Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 99/2006 privind instituţiile de credit şi adecvarea capitalului, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 227/2007, cu modificările şi completările ulterioare (publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1027 din 27/12/2006).
- Directiva 2014/59/UE a Parlamentului European şi a Consiliului din 15 mai 2014 de instituire a unui cadru pentru redresarea și rezoluția instituțiilor de credit și a firmelor de investiții și de modificare a Directivei 82/891/CEE a Consiliului și a Directivelor 2001/24/CE, 2002/47/CE, 2004/25/CE, 2005/56/CE, 2007/36/CE, 2011/35/UE, 2012/30/UE și 2013/36/UE ale Parlamentului European și ale Consiliului, precum și a Regulamentelor (UE) nr. 1093/2010 și (UE) nr. 648/2012 ale Parlamentului European și ale Consiliului (publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 173/190 din 12.06.2014), cu modificările și completările ulterioare.
- Ghidurile Autorității Bancare Europene și Regulamentele delegate ale Comisiei Europene emise în aplicarea și completarea Directivei 2014/59/UE.
- Key Attributes of Effective Resolution Regimes for Financial Institutions din 15 Octombrie 2014 (care se regăseşte pe site-ul Financial Stability Board la adresa http://www.financialstabilityboard.org/wp-content/uploads/r_141015.pdf)
- UNDERSTANDING BANK RECOVERY AND RESOLUTION IN THE EU: A GUIDEBOOK TO THE BRRD https://openknowledge.worldbank.org/entities/publication/1aa3c1a5-45ff-5bf3-9812-46c5c0484799
- BANK RESOLUTION AND “BAIL-IN” IN THE EU: SELECTED CASE STUDIES PRE AND POST BRRD https://openknowledge.worldbank.org/entities/publication/915065d0-db33-55f2-a11d-f1e1a2788ab1
- Extras din politica MREL a Băncii Naționale a României: https://www.bnr.ro/Rezolu%c8%9bie-bancara-13775-Mobile.aspx
- Single Resolution Board - MREL Policy: https://www.srb.europa.eu/en/content/mrel
- European Banking Authority Guidelines on improving resolvability for institutions and resolution authorities: https://www.eba.europa.eu/activities/single-rulebook/regulatory-activities/recovery-resolution-and-dgs/guidelines
- Ghidurile operaționale ale Single Resolution Board cu privire la posibilitatea de soluționare: Operational guidance | Single Resolution Board (europa.eu)
Mai multe informații privind procesul de recrutare și selecție pot fi găsite aici.
Pentru explicații și clarificări cu privire la procesul de recrutare, ne puteți contacta, pe adresa Cariere[at]bnro.ro.