Expert
Direcția patrimoniu și investiții
Serviciul patrimoniu mobiliar
Termenul limită pentru primirea aplicaţiilor: 18 iulie 2024
Informații generale
Durata contractului: nedeterminată
Localitatea unde se desfășoară activitatea: București
Responsabilitățile postului:
- participă la organizarea evidenţei patrimoniului mobil: constituire baze de date, monitorizare, actualizare baze de date analitice şi sintetice, unitare şi agregate. Participă la realizarea evidenţei patrimoniului scriptic şi faptic. Elaborează documente referitoare la patrimoniu băncii, clasare/declasare, expertiză şi evaluare. Elaborează proceduri aferente sferei de evidenţă a patrimoniului mobil;
- participă la inventariere: desfăşurare inventariere, întocmire documente specifice şi baze de date corespunzătoare desfăşurării inventarierii şi agregării datelor primare din sfera contabilă cu cele provenite din inventarierea faptică, participă la activitatea de colectare agregare date pentru elaborarea proiectului procesului verbal de inventariere (document anual de inventariere şi documente ocazionale ca urmare a unor procese de inventariere determinate de diferite operaţiuni patrimoniale). Elaborează proceduri, documente care se vor supune aprobării Consiliului de Administraţie al Băncii Naţionale a României;
- participă la procesul de scoatere din funcţiune/uz/evidenţă, valorificare/casare a imobilizărilor corporale şi/sau necorporale, altor bunuri: elaborează proceduri, documentele referitoare la procesul de scoatere din funcţiune/uz/evidenţă, valorificare/casare care se vor supune aprobării Consiliului de Administraţie al Băncii Naţionale a României;
- participă la activităţile de monitorizare a procesului de implementare a propunerilor cuprinse în procesele verbale de inventariere anuale agregate aprobate de Consiliul de Administraţie al Băncii Naţionale a României;
- participă la gestionarea contractelor de achiziţii asociate activităţii serviciului;
- participă la soluţionarea corespondenţei cu structurile organizatorice şi structurile teritoriale ale Băncii Naţionale a României, precum şi cu terţii în legătură cu orice aspect din sfera de competenţă a serviciului;
- contribuie la elaborarea lucrărilor de sinteză specifice activităţii serviciului.
Studii, experiență profesională și competențe:
Condiții obligatorii:
- studii universitare absolvite cu examen de licență în domeniul științelor inginerești;
- experiență profesională de minimum 5 ani pe posturi cu studii superioare;
- cunoștințe de operare pe calculator: Microsoft Office;
- cunoașterea limbii engleze – nivel mediu.
Constituie avantaj:
- experiență profesională în domeniul administrare bunuri mobile/contabilitate și informatică de gestiune;
- cunoașterea aplicațiilor Optima și Oracle.
Competenţe comportamentale:
- orientare către performanţă;
- comunicare eficientă;
- cooperare;
- integritate organizaţională;
- orientare către client.
Pachetul de beneficii
Financiar
Componentă variabilă din care pot face parte:
- prime anuale în cuantum de maximum 2,8 salarii
- participare la profit (în funcție de rezultatele băncii)
- bonus anual de performanță (în funcție de rezultatele evaluării)
- avantaje financiare acordate salariaților pentru diverse evenimente (pentru copiii minori cu ocazia Zilei Internaționale a Copilului și a Crăciunului, pentru nașterea fiecărui copil etc.)
- abonament de servicii medicale
Timp liber
- 25 de zile de concediu de odihnă
- 1-3 zile de concediu suplimentar, în funcție de vechimea în Banca Națională a României
- zile libere plătite în cazul unor evenimente personale
- facilități de recreere în BNR sau în cadrul altor bănci centrale din UE, în baza acordurilor de colaborare
Dezvoltare
- programe de perfecționare profesională în țară sau străinătate
- mobilitate internă funcțională sau geografică în cadrul diferitelor structuri organizatorice ale BNR, precum și posibilitatea de a aplica la posturi în cadrul SEBC sau al altor instituții internaționale (EBA, SRB, IMF etc.)
- posibilitatea decontării cheltuielilor ocazionate de obținerea și menținerea certificărilor naționale/internaționale sau a taxelor anuale de membru în funcție de specificul activității
- posibilitatea participării la grupuri de lucru internaționale/ comitete în cadrul SEBC, EBA, SRB
- acces la Biblioteca BNR
Condiții de lucru
- program de lucru flexibil
- maximum 5 zile de telemuncă pe lună (în funcție de eligibilitate)
Modalitatea de aplicare
Până cel târziu în data de 18 iulie 2024, transmiteți pe adresa de e-mail Cariere[at]bnro.ro, următoarele documente:
- Formularul de aplicare: pdf ;
- Curriculum Vitae - model european: pdf sau doc ;
- Copia actului de identitate.
Primirea aplicației vă va fi confirmată printr-o notificare automată transmisă de pe adresa Cariere[at]bnro.ro. Dacă nu ați primit notificarea, vă rugăm să verificați dacă mesajul respectă Regulile de transmitere a documentelor. Primirea notificării nu implică automat înscrierea la procesul de recrutare.
Atenție !
- Transmiteți mesajul de pe adresa dumneavoastră de e-mail, cea declarată în Formularul de aplicare. Aceasta va fi utilizată pe tot parcursul procesului de recrutare.
- Documentele transmise nu vor fi parolate.
- Mărimea e-mail-ului nu trebuie să depășească 15 MB.
Documentele primite vor fi analizate din perspectiva îndeplinirii condițiilor obligatorii referitoare la experiența profesională și studiile solicitate pentru post, precum și a respectării Criteriilor generale de acceptare a unei candidaturi. În maximum 2 zile lucrătoare după termenul limită de aplicare, veți fi informat prin e-mail, cu privire la admiterea sau respingerea aplicației.
Niciun aplicant nu poate participa în acelaşi timp la 2 sau mai multe procese de recrutare organizate de BNR.
Etape de selecție
Testare scrisă |
La sediul BNR |
Interviu cu structura de specialitate |
La sediul BNR |
Testare psihometrică |
Online |
Interviu cu Direcția resurse umane pentru stabilirea compatibilității cu postul |
Online (MS Teams) |
Proba scrisă este evaluată cu notă până la 10, nota minimă de promovare fiind 7.
Interviurile și testarea practică sunt evaluate cu calificativul admis/ respins.
Participarea la probele menționate mai sus este condiționată de promovarea probei anterioare.
Testarea scrisă va avea loc în data de 30 iulie 2024. Detalii referitoare la locul de desfășurare vă vor fi transmise prin e-mail. Data susținerii testării scrise poate fi modificată în cazul în care se prelungește perioada de înscriere. Prelungirea poate interveni atunci când numărul candidaților este mai mic sau egal cu 3.
TEMATICĂ
- Reglementarea organizării și funcționării Băncii Naționale a României;
- Organizarea evidenţei patrimoniului propriu şi atras;
- Organizarea şi desfăşurarea procesului de inventariere a elementelor de natura activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii;
- Organizarea activităţii de scoatere din funcţiune/uz/evidenţă, colectare, valorificare/casare a deşeurilor conform legilor aplicabile.
BIBLIOGRAFIE
- Legea nr.312/2004 privind Statutul Băncii Naţionale a României;
- Legea nr. 15 din 24/03/1994 privind amortizarea capitalului imobilizat în active corporale și necorporale;
- Legea nr. 211 din 15/11/2011 privind regimul deșeurilor, cu modificările și completările ulterioare;
- Hotărârea Guvernului nr. 1132 din 18/09/2008 privind regimul bateriilor și acumulatorilor și al deșeurilor de baterii și acumulatori, cu modificările și completările ulterioare;
- Hotărârea nr. 841/1995 privind procedurile de transmitere fără plată și de valorificare a bunurilor aparținând instituțiilor publice;
- Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 19/1995 privind unele măsuri de perfecționare a regimului achizițiilor publice, precum și a regimului de valorificare a bunurilor scoase din funcțiune, aparținând instituțiilor publice;
- Ordonanța de urgență nr. 196 din 22/12/2005 privind Fondul de mediu;
- Ordonanţa nr. 81 din 28/08/2003, privind reevaluarea şi amortizarea activelor fixe aflate în patrimoniul instituţiilor publice, cu modificările ulterioare;
- Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 5 din 02/04/2015 privind deșeurile de echipamente electrice și electronice;
- Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 50 din 25/06/2019 pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu și pentru modificarea și completarea Legii nr. 249/2015 privind modalitatea de gestionare a ambalajelor și a deșeurilor de ambalaje;
- Norma privind organizarea şi efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii aprobată prin Ordinul Ministerului Finanţelor Publice nr. 2861 / 2009;
- Decizia Comisiei 2014/955/UE din 18 decembrie 2014 de modificare a Deciziei 2000/532/CE de stabilire a unei liste de deşeuri în temeiul Directivei 2008/98/CE a Parlamentului European şi a Consiliului;
- Ordinul ministrului economiei şi finanţelor nr.2634/2015 privind documentele financiar-contabile;
- Legea contabilităţii nr. 82/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
Mai multe informații privind procesul de recrutare și selecție pot fi găsite aici.
Pentru explicații și clarificări cu privire la procesul de recrutare, ne puteți contacta, pe adresa Cariere[at]bnro.ro.