Referent de specialitate
Direcția buget și analiză financiară
Serviciul control financiar preventiv
Termenul limită pentru primirea aplicaţiilor: 7 iunie 2024
Informații generale
Durata contractului: nedeterminată
Localitatea unde se desfășoară activitatea: București
Responsabilitățile postului:
- verificarea de formă și de fond și acordarea vizei de CFP pe operațiuni şi documente din care derivă drepturile şi obligațiile patrimoniale care se supun controlului financiar preventiv în lei şi în valută , întocmirea listelor de verificare aferente operațiunilor pe care s-a acordat viza CFP;
- analizarea strategiilor de contractare și a documentației aferente ca parte integrantă a procesului de achiziție și acordarea vizei de control financiar preventiv;
- examinarea contractelor și a actelor adiționale care urmează a fi încheiate şi acordarea vizei de control financiar preventiv pe acestea;
- înregistrarea în aplicația informatică “Registrul CFP” a operațiunilor pentru care s-a acordat viza CFP;
- elaborarea de solicitări complete și argumentate privind furnizarea de informații sau documente suplimentare necesare acordării vizei de CFP asupra unor proiecte de operațiuni, în acord cu Regulamentul privind organizarea și exercitarea CFP în BNR.
Studii, experiență profesională și competențe:
Condiții obligatorii:
- studii universitare absolvite cu examen de licență în domeniul științelor economice sau juridice;
- experiență profesională de minimum 3 ani pe posturi cu studii superioare în domeniul financiar-contabil;
- cunoștințe de operare pe calculator: Microsoft Office;
- cunoașterea limbii engleze – nivel mediu.
Competenţe comportamentale:
- orientare către performanţă;
- comunicare eficientă;
- cooperare;
- integritate organizaţională;
- managementul relațiilor strategice.
Pachetul de beneficii
Financiar
Componentă variabilă din care pot face parte:
- prime anuale în cuantum de maximum 2,8 salarii
- participare la profit (în funcție de rezultatele băncii)
- bonus anual de performanță (în funcție de rezultatele evaluării)
- avantaje financiare acordate salariaților pentru diverse evenimente (pentru copiii minori cu ocazia Zilei Internaționale a Copilului și a Crăciunului, pentru nașterea fiecărui copil etc.)
- abonament de servicii medicale
Timp liber
- 25 de zile de concediu de odihnă
- 1-3 zile de concediu suplimentar, în funcție de vechimea în Banca Națională a României
- zile libere plătite în cazul unor evenimente personale
- facilități de recreere în BNR sau în cadrul altor bănci centrale din UE, în baza acordurilor de colaborare
Dezvoltare
- programe de perfecționare profesională în țară sau străinătate
- mobilitate internă funcțională sau geografică în cadrul diferitelor structuri organizatorice ale BNR, precum și posibilitatea de a aplica la posturi în cadrul SEBC sau al altor instituții internaționale (EBA, SRB, IMF etc.)
- posibilitatea decontării cheltuielilor ocazionate de obținerea și menținerea certificărilor naționale/internaționale sau a taxelor anuale de membru în funcție de specificul activității
- posibilitatea participării la grupuri de lucru internaționale/ comitete în cadrul SEBC, EBA, SRB
- acces la Biblioteca BNR
Condiții de lucru
- program de lucru flexibil
- maximum 5 zile de telemuncă pe lună (în funcție de eligibilitate)
Modalitatea de aplicare
Până cel târziu în data de 7 iunie 2024, transmiteți pe adresa de e-mail Cariere[at]bnro.ro, următoarele documente:
- Formularul de aplicare: pdf ;
- Curriculum Vitae - model european: pdf sau doc ;
- Copia actului de identitate.
Primirea aplicației vă va fi confirmată printr-o notificare automată transmisă de pe adresa Cariere[at]bnro.ro. Dacă nu ați primit notificarea, vă rugăm să verificați dacă mesajul respectă Regulile de transmitere a documentelor. Primirea notificării nu implică automat înscrierea la procesul de recrutare.
Atenție !
- Transmiteți mesajul de pe adresa dumneavoastră de e-mail, cea declarată în Formularul de aplicare. Aceasta va fi utilizată pe tot parcursul procesului de recrutare.
- Documentele transmise nu vor fi parolate.
- Mărimea e-mail-ului nu trebuie să depășească 15 MB.
Documentele primite vor fi analizate din perspectiva îndeplinirii condițiilor obligatorii referitoare la experiența profesională și studiile solicitate pentru post, precum și a respectării Criteriilor generale de acceptare a unei candidaturi. În maximum 2 zile lucrătoare după termenul limită de aplicare, veți fi informat prin e-mail, cu privire la admiterea sau respingerea aplicației.
Niciun aplicant nu poate participa în acelaşi timp la 2 sau mai multe procese de recrutare organizate de BNR.
Etape de selecție
Testare scrisă |
La sediul BNR |
Interviu cu structura de specialitate |
La sediul BNR |
Testare psihometrică |
Online |
Interviu cu Direcția resurse umane pentru stabilirea compatibilității cu postul |
Online (MS Teams) |
Proba scrisă este evaluată cu notă până la 10, nota minimă de promovare fiind 7.
Interviurile și testarea practică sunt evaluate cu calificativul admis/ respins.
Participarea la probele menționate mai sus este condiționată de promovarea probei anterioare.
Testarea scrisă va avea loc în data de 18 iunie 2024. Detalii referitoare la locul de desfășurare vă vor fi transmise prin e-mail. Data susținerii testării scrise poate fi modificată în cazul în care se prelungește perioada de înscriere. Prelungirea poate interveni atunci când numărul candidaților este mai mic sau egal cu 3.
TEMATICĂ
- Reglementarea organizării şi funcţionării Băncii Naţionale a României;
- Organizarea şi exercitarea controlului financiar preventiv în cadrul Băncii Naţionale a României;
- Exercitarea controlului financiar preventiv la entitățile publice, cu privire la utilizarea fondurilor publice şi administrarea patrimoniului public cu eficiență, eficacitate şi economicitate;
- Aspecte legale privind contractele de achiziţii de produse, lucrări şi servicii, strategia de contractare, strategia anuală de achiziții publice, alte tipuri de contracte încheiate de Banca Națională a României;
- Instrumente specifice relevante pentru exercitarea controlului financiar preventiv;
- Aspecte de reglementare privind documentele justificative în care sunt consemnate operațiunile supuse controlului financiar preventiv.
BIBLIOGRAFIE
- Legea nr.312/2004 privind Statutul Băncii Naţionale a României
- Regulamentul nr. 2/2021 privind organizarea și funcționarea Băncii Naționale a României (forma actualizată aprobată de Consiliul de administrație al BNR în procedură scrisă în data de 18 decembrie 2023);
- Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 923/2014 pentru aprobarea Normelor metodologice generale referitoare la exercitarea controlului financiar preventiv şi a Codului specific de norme profesionale pentru persoanele care desfășoară activitatea de control financiar preventiv propriu, cu modificările și completările ulterioare (Ordinul nr. 103 din 16 ianuarie 2019, ordinul nr. 555 din 7 mai 2021 și ordinul nr. 17 din 6 ianuarie 2022);
- Ordonanța Guvernului nr. 119/1999 privind controlul intern/managerial şi controlul financiar preventiv, cu modificările și completările ulterioare;
- Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice, cu modificările și completările ulterioare;
- Hotărârea nr.395/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achiziție publică/acordului –cadru din Legea 98/2016 privind achizițiile publice;
- Instrucțiunea Agenției Naționale pentru Achiziții Publice nr.1/2021 privind modificarea contractului de achiziție publică/contractului de achiziție sectorială/acordului cadru;
- Legea 296/26.10.2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilității financiare a României pe termen lung.
Mai multe informații privind procesul de recrutare și selecție pot fi găsite aici.
Pentru explicații și clarificări cu privire la procesul de recrutare, ne puteți contacta, pe adresa Cariere[at]bnro.ro.