Referent de specialitate
Direcția contabilitate
Serviciul contabilitatea administrației proprii - financiar
Termenul limită pentru primirea aplicaţiilor: 27 mai 2024
Informații generale
Durata contractului: nedeterminată
Localitatea unde se desfășoară activitatea: București
Responsabilitățile postului:
- evidența contabilă a operațiunilor financiare privind contabilitatea deplasărilor interne și externe;
- contabilitatea furnizorilor și clienților (interni și externi, de bunuri și de servicii);
- contabilitatea debitorilor și creditorilor (înregistrare, urmărire și componență conturi, închidere);
- contribuie la actualizarea procedurilor de lucru aferente activităţii desfăşurate, semnalarea apariţiei de noi modificări şi completări fiscale aferente activităţii desfăşurate și aplicarea acestora;
- colaborează cu direcțiile implicate în vederea obținerii vizei CFP pentru documentele aferente activității desfășurate;
- participă la proiectele comune de dezvoltare, actualizare și optimizare a modulelor de lucru din cadrul direcției, legate de aplicațiile proprii serviciului din care face parte.
Studii, experiență profesională și competențe:
Condiții obligatorii:
- studii universitare absolvite cu examen de licență în domeniul științelor economice;
- experiență profesională de minimum 2 ani pe posturi cu studii superioare în domeniul financiar-contabilitate;
- cunoștințe de operare pe calculator: Microsoft Office;
- cunoașterea limbii engleze – nivel mediu.
Constituie avantaj:
- studiile universitare de master în domeniul financiar-contabilitate;
- certificare consultant fiscal/ CECCAR.
Competenţe comportamentale:
- orientare către performanţă;
- comunicare eficientă;
- cooperare;
- integritate organizaţională;
- orientare către client.
Pachetul de beneficii
Financiar
Componentă variabilă din care pot face parte:
- prime anuale în cuantum de maximum 2,8 salarii
- participare la profit (în funcție de rezultatele băncii)
- bonus anual de performanță (în funcție de rezultatele evaluării)
- avantaje financiare acordate salariaților pentru diverse evenimente (pentru copiii minori cu ocazia Zilei Internaționale a Copilului și a Crăciunului, pentru nașterea fiecărui copil etc.)
- abonament de servicii medicale
Timp liber
- 25 de zile de concediu de odihnă
- 1-3 zile de concediu suplimentar, în funcție de vechimea în Banca Națională a României
- zile libere plătite în cazul unor evenimente personale
- facilități de recreere în BNR sau în cadrul altor bănci centrale din UE, în baza acordurilor de colaborare
Dezvoltare
- programe de perfecționare profesională în țară sau străinătate
- mobilitate internă funcțională sau geografică în cadrul diferitelor structuri organizatorice ale BNR, precum și posibilitatea de a aplica la posturi în cadrul SEBC sau al altor instituții internaționale (EBA, SRB, IMF etc.)
- posibilitatea decontării cheltuielilor ocazionate de obținerea și menținerea certificărilor naționale/internaționale sau a taxelor anuale de membru în funcție de specificul activității
- posibilitatea participării la grupuri de lucru internaționale/ comitete în cadrul SEBC, EBA, SRB
- acces la Biblioteca BNR
Condiții de lucru
- program de lucru flexibil
- maximum 5 zile de telemuncă pe lună (în funcție de eligibilitate)
Modalitatea de aplicare
Până cel târziu în data de 27 mai 2024, transmiteți pe adresa de e-mail Cariere[at]bnro.ro, următoarele documente:
- Formularul de aplicare: pdf ;
- Curriculum Vitae - model european: pdf sau doc ;
- Copia actului de identitate.
Primirea aplicației vă va fi confirmată printr-o notificare automată transmisă de pe adresa Cariere[at]bnro.ro. Dacă nu ați primit notificarea, vă rugăm să verificați dacă mesajul respectă Regulile de transmitere a documentelor. Primirea notificării nu implică automat înscrierea la procesul de recrutare.
Atenție !
- Transmiteți mesajul de pe adresa dumneavoastră de e-mail, cea declarată în Formularul de aplicare. Aceasta va fi utilizată pe tot parcursul procesului de recrutare.
- Documentele transmise nu vor fi parolate.
- Mărimea e-mail-ului nu trebuie să depășească 15 MB.
Documentele primite vor fi analizate din perspectiva îndeplinirii condițiilor obligatorii referitoare la experiența profesională și studiile solicitate pentru post, precum și a respectării Criteriilor generale de acceptare a unei candidaturi. În maximum 2 zile lucrătoare după termenul limită de aplicare, veți fi informat prin e-mail, cu privire la admiterea sau respingerea aplicației.
Niciun aplicant nu poate participa în acelaşi timp la 2 sau mai multe procese de recrutare organizate de BNR.
Etape de selecție
Testare scrisă |
La sediul BNR |
Interviu cu structura de specialitate |
La sediul BNR |
Testare psihometrică |
Online |
Interviu cu Direcția resurse umane pentru stabilirea compatibilității cu postul |
Online (MS Teams) |
Proba scrisă este evaluată cu notă până la 10, nota minimă de promovare fiind 7.
Interviurile și testarea practică sunt evaluate cu calificativul admis/ respins.
Participarea la probele menționate mai sus este condiționată de promovarea probei anterioare.
Testarea scrisă va avea loc în data de 6 iunie 2024. Detalii referitoare la locul de desfășurare vă vor fi transmise prin e-mail. Data susținerii testării scrise poate fi modificată în cazul în care se prelungește perioada de înscriere. Prelungirea poate interveni atunci când numărul candidaților este mai mic sau egal cu 3.
TEMATICĂ
- Reglementarea organizării şi funcționării Băncii Naţionale a României;
- Teoria contabilităţii: politici contabile, organizarea contabilității, monografia contabilă aferentă operațiunilor financiare;
- Contabilitatea referitoare la deplasări interne și externe, contabilitatea operațiunilor de casierie, contabilitatea referitoare la furnizori și clienți (plată furnizori, avansuri spre decontare, evidența contabilă aferentă, etc.);
- Cunoștințe de fiscalitate privind taxa pe valoarea adăugată, fiscalitate furnizori nerezidenți, etc.
BIBLIOGRAFIE
- Legea nr.312/2004 privind Statutul Băncii Naţionale a României
- Legea contabilității nr. 82/1991, cu modificările și completările ulterioare;
- Ordinul nr. 1802/2014 al MFP pentru aprobarea Reglementărilor contabile privind situațiile financiare anuale, cu modificările şi completările ulterioare;
- Ordinul MFP nr. 2634/2015 privind documentele financiar contabile, cu modificările și completările ulterioare;
- Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare;
- H.G. nr. 518/1995 privind unele drepturi și obligații ale personalului român trimis în străinătate pentru îndeplinirea unor misiuni cu caracter temporar, cu modificările și completările ulterioare;
- Hotărârea Guvernului nr. 714/2018 privind drepturile și obligațiile personalului autorităților și instituțiilor publice pe perioada delegării și detașării în altă localitate, precum și în cazul deplasării în interesul serviciului.
Mai multe informații privind procesul de recrutare și selecție pot fi găsite aici.
Pentru explicații și clarificări cu privire la procesul de recrutare, ne puteți contacta, pe adresa Cariere[at]bnro.ro.