Centrală


 

Economist -  2 posturi (1 post – durată nedeterminată, 1 post – durată determinată)

Direcția stabilitate financiară
Serviciul monitorizare riscuri sistemice

Termenul limită pentru primirea aplicaţiilor: 29 mai 2024


Informații generale

Durata contractului: determinată

Localitatea unde se desfășoară activitatea: București

Responsabilitățile postului:

  • participă la identificarea, monitorizarea și evaluarea riscurilor sistemice provenind dinspre sectorul populației, companiilor nefinanciare și pieței imobiliare; evaluează canalele de transmisie și impactul asupra sectorului bancar, inclusiv din perspectiva riscurilor climatice;
  • elaborează analize în domeniul riscurilor sistemice, politicii macroprudențiale, a altor aspecte de interes privind stabilitatea financiară;
  • propune posibile soluții de acțiune, inclusiv de tipul recomandărilor și avertizărilor, în vederea prevenirii sau diminuării riscurilor sistemice la adresa stabilității sistemului financiar național;
  • monitorizează riscuri emergente la adresa stabilității financiare; identifică și propune noi metode de evaluare a riscurilor sistemice, în conformitate cu cele mai recente evoluții pe plan intern și internațional;
  • contribuie la elaborarea Raportului asupra stabilității financiare și a altor studii și publicații ale Băncii Naționale a României.

Studii, experiență profesională și competențe:

Condiții obligatorii:

  • studii superioare absolvite cu examen de licență în domeniul științelor economice;
  • cunoștințe de limbă engleză - nivel avansat;
  • operare suita de programe MS Office (cel puțin Word, Excel, Outlook).

Constituie avantaj:

  • studiile de masterat realizate în domeniul Finanțe, Științe Economie, Cibernetică/ Statistică;
  • deținerea unei certificări de tip FRM, CFA;
  • cunoștințele de administrare a bazelor de date, de utilizare a unor programe statistice (EViews, Stata etc.) sau de programare în Matlab, R sau Python.

Competenţe comportamentale:

  • orientare către performanţă;
  • comunicare eficientă;
  • cooperare;
  • integritate organizaţională;
  • gândire conceptuală.

Pachetul de beneficii

Financiar

Componentă variabilă din care pot face parte:

  • prime anuale în cuantum de maximum 2,8 salarii
  • participare la profit (în funcție de rezultatele băncii)
  • bonus anual de performanță (în funcție de rezultatele evaluării)
  • avantaje financiare acordate salariaților pentru diverse evenimente (pentru copiii minori cu ocazia Zilei Internaționale a Copilului și a Crăciunului, pentru nașterea fiecărui copil etc.)
  • abonament de servicii medicale

Timp liber

  • 25 de zile de concediu de odihnă
  • 1-3 zile de concediu suplimentar, în funcție de vechimea în Banca Națională a României
  • zile libere plătite în cazul unor evenimente personale
  • facilități de recreere în BNR sau în cadrul altor bănci centrale din UE, în baza acordurilor de colaborare

Dezvoltare

  • programe de perfecționare profesională în țară sau străinătate
  • mobilitate internă funcțională sau geografică în cadrul diferitelor structuri organizatorice ale BNR, precum și posibilitatea de a aplica la posturi în cadrul SEBC sau al altor instituții internaționale (EBA, SRB, IMF etc.)
  • posibilitatea decontării cheltuielilor ocazionate de obținerea și menținerea certificărilor naționale/internaționale sau a taxelor anuale de membru în funcție de specificul activității
  • posibilitatea participării la grupuri de lucru internaționale/ comitete în cadrul SEBC, EBA, SRB
  • acces la Biblioteca BNR

Condiții de lucru

  • program de lucru flexibil
  • maximum 5 zile de telemuncă pe lună (în funcție de eligibilitate)

Modalitatea de aplicare

Până cel târziu în data de 29 mai 2024, transmiteți pe adresa de e-mail Cariere[at]bnro.ro, următoarele documente:

  • Formularul de aplicare: pdf ;
  • Curriculum Vitae - model european: pdf sau doc ;
  • Copia actului de identitate.

Primirea aplicației vă va fi confirmată printr-o notificare automată transmisă de pe adresa Cariere[at]bnro.ro. Dacă nu ați primit notificarea, vă rugăm să verificați dacă mesajul respectă Regulile de transmitere a documentelor. Primirea notificării nu implică automat înscrierea la procesul de recrutare.

Atenție !

  • Transmiteți mesajul de pe adresa dumneavoastră de e-mail, cea declarată în Formularul de aplicare. Aceasta va fi utilizată pe tot parcursul procesului de recrutare.
  • Documentele transmise nu vor fi parolate.
  • Mărimea e-mail-ului nu trebuie să depășească 15 MB.

Documentele primite vor fi analizate din perspectiva îndeplinirii condițiilor obligatorii referitoare la experiența profesională și studiile solicitate pentru post, precum și a respectării Criteriilor generale de acceptare a unei candidaturi. În maximum 2 zile lucrătoare după termenul limită de aplicare, veți fi informat prin e-mail, cu privire la admiterea sau respingerea aplicației.

Niciun aplicant nu poate participa în acelaşi timp la 2 sau mai multe procese de recrutare organizate de BNR.

Etape de selecție

Testare scrisă La sediul BNR
Test de abilități verbale/numerice/logice Online
Interviu cu structura de specialitate La sediul BNR
Testare psihometrică Online
Interviu cu Direcția resurse umane pentru stabilirea compatibilității cu postul Online (MS Teams)

Proba scrisă este evaluată cu notă până la 10, nota minimă de promovare fiind 7.
Interviurile și testarea practică sunt evaluate cu calificativul admis/ respins.
Participarea la probele menționate mai sus este condiționată de promovarea probei anterioare.

Testarea scrisă va avea loc în data de 11 iunie 2024. Detalii referitoare la locul de desfășurare vă vor fi transmise prin e-mail. Data susținerii testării scrise poate fi modificată în cazul în care se prelungește perioada de înscriere. Prelungirea poate interveni atunci când numărul candidaților este mai mic sau egal cu 3.



TEMATICĂ
BIBLIOGRAFIE

Mai multe informații privind procesul de recrutare și selecție pot fi găsite aici.

Pentru explicații și clarificări cu privire la procesul de recrutare, ne puteți contacta, pe adresa Cariere[at]bnro.ro.