referent de specialitate - 1 post
Direcția plăți
Serviciul administrare ReGIS
Termenul limită pentru primirea aplicaţiilor: 28 mai 2024
Informații generale
Durata contractului: nedeterminată
Localitatea unde se desfășoară activitatea: București
Responsabilitățile postului:
- Operează şi monitorizează sistemul ReGIS conform normelor şi procedurilor în vigoare.
- Introduce şi monitorizează în sistemul ReGIS instrucțiunile de plată în moneda națională aferente operațiunilor băncii centrale în vederea decontării acestora (operațiuni cu numerar, operațiuni de piaţă monetară, valutară şi de creditare a instituțiilor de credit, operațiuni aferente dobânzilor la rezervele minime obligatorii, comisioane BNR, etc.).
- Participă la actualizarea documentației aferente activității serviciului și a procedurilor de lucru.
- Participă la elaborarea cerinţelor funcționale ale sistemului ReGIS în vederea dezvoltării de funcţionalităţi noi şi/sau modificarea funcţionalităţilor existente, testarea şi respectiv acceptarea soluţiei implementate
Studii, experiență profesională și competențe:
Condiții obligatorii:
- studii superioare absolvite cu examen de licență în domeniul economic, informatic sau tehnic;
- experiență profesională de minimum 3 ani în posturi cu studii superioare, în cadrul unei instituții financiar-bancare sau a unui instituții care operează infrastructuri ale pieței financiare, dovedită prin documente;
- cunoștințe de limba engleză – nivel mediu;
- cunoștințe IT - operare suita de programe MS Office (cel puțin Word, Excel, Outlook), Internet Explorer;
Constituie avantaj:
- studii universitare de masterat în domeniul: economic, informatic, tehnic;
Competenţe comportamentale:
- orientare către performanţă;
- comunicare eficientă;
- cooperare;
- integritate organizaţională;
- gândire operațională
Pachetul de beneficii
Financiar
Componentă variabilă din care pot face parte:
- prime anuale în cuantum de maximum 2,8 salarii
- participare la profit (în funcție de rezultatele băncii)
- bonus anual de performanță (în funcție de rezultatele evaluării)
- avantaje financiare acordate salariaților pentru diverse evenimente (pentru copiii minori cu ocazia Zilei Internaționale a Copilului și a Crăciunului, pentru nașterea fiecărui copil etc.)
- abonament de servicii medicale
Timp liber![](/files/hr/benef_timp.png)
- 25 de zile de concediu de odihnă
- 1-3 zile de concediu suplimentar, în funcție de vechimea în Banca Națională a României
- zile libere plătite în cazul unor evenimente personale
- facilități de recreere în BNR sau în cadrul altor bănci centrale din UE, în baza acordurilor de colaborare
Dezvoltare![](/files/hr/benef_dezv.png)
- programe de perfecționare profesională în țară sau străinătate
- mobilitate internă funcțională sau geografică în cadrul diferitelor structuri organizatorice ale BNR, precum și posibilitatea de a aplica la posturi în cadrul SEBC sau al altor instituții internaționale (EBA, SRB, IMF etc.)
- posibilitatea decontării cheltuielilor ocazionate de obținerea și menținerea certificărilor naționale/internaționale sau a taxelor anuale de membru în funcție de specificul activității
- posibilitatea participării la grupuri de lucru internaționale/ comitete în cadrul SEBC, EBA, SRB
- acces la Biblioteca BNR
Condiții de lucru![](/files/hr/benef_cond.png)
- program de lucru flexibil
- maximum 5 zile de telemuncă pe lună (în funcție de eligibilitate)
Modalitatea de aplicare
Până cel târziu în data de 28 mai 2024, transmiteți pe adresa de e-mail Cariere[at]bnro.ro, următoarele documente:
- Formularul de aplicare: pdf
;
- Curriculum Vitae - model european: pdf
sau doc
;
- Copia actului de identitate.
Primirea aplicației vă va fi confirmată printr-o notificare automată transmisă de pe adresa Cariere[at]bnro.ro. Dacă nu ați primit notificarea, vă rugăm să verificați dacă mesajul respectă Regulile de transmitere a documentelor. Primirea notificării nu implică automat înscrierea la procesul de recrutare.
Atenție !
- Transmiteți mesajul de pe adresa dumneavoastră de e-mail, cea declarată în Formularul de aplicare. Aceasta va fi utilizată pe tot parcursul procesului de recrutare.
- Documentele transmise nu vor fi parolate.
- Mărimea e-mail-ului nu trebuie să depășească 15 MB.
Documentele primite vor fi analizate din perspectiva îndeplinirii condițiilor obligatorii referitoare la experiența profesională și studiile solicitate pentru post, precum și a respectării Criteriilor generale de acceptare a unei candidaturi. În maximum 2 zile lucrătoare după termenul limită de aplicare, veți fi informat prin e-mail, cu privire la admiterea sau respingerea aplicației.
Niciun aplicant nu poate participa în acelaşi timp la 2 sau mai multe procese de recrutare organizate de BNR.
Etape de selecție
Testare scrisă |
La sediul BNR |
Test de abilități verbale/logice |
Online |
Interviu cu structura de specialitate |
La sediul BNR |
Testare psihometrică |
Online |
Interviu cu Direcția resurse umane pentru stabilirea compatibilității cu postul |
Online (MS Teams) |
Proba scrisă este evaluată cu notă până la 10, nota minimă de promovare fiind 7.
Interviurile și testarea practică sunt evaluate cu calificativul admis/ respins.
Participarea la probele menționate mai sus este condiționată de promovarea probei anterioare.
Testarea scrisă va avea loc în data de 14 iunie 2024. Detalii referitoare la locul de desfășurare vă vor fi transmise prin e-mail. Data susținerii testării scrise poate fi modificată în cazul în care se prelungește perioada de înscriere. Prelungirea poate interveni atunci când numărul candidaților este mai mic sau egal cu 3.
TEMATICĂ
- Reglementarea organizării şi funcţionării Băncii Naţionale a României.
- Modul de funcţionare a sistemelor de plăţi din România, precum şi cunoştinţe detaliate ale cadrului legal şi de reglementare aferent.
- Sistemul ReGIS (arhitectura sistemului, organizare, cadru legal de funcţionare, funcţionalităţi etc.).
BIBLIOGRAFIE
- Legea nr.312/2004 privind Statutul Băncii Naţionale a României
- Secțiunea “Sisteme de plăți” din pagina web a BNR (http://www.bnr.ro/Sisteme-de-plati-304.aspx);
- Regulile de sistem ale ReGIS, v19_05.02.2024 (http://www.bnr.ro/DocumentInformation.aspx?idDocument=44781&directLink=1).
- REGULAMENT nr. 3 / 2018 privind monitorizarea infrastructurilor pieței financiare și a instrumentelor de plată (Monitorul Oficial al României nr. 713 din 16 august 2018) cu modificările şi completările ulterioare;
- Legea nr. 253/2004 privind caracterul definitiv al decontării în sistemele de plăţi şi în sistemele de decontare a operaţiunilor cu instrumente financiare (Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 566 din 28.06.2004), cu modificările şi completările ulterioare.
- Ordinul Guvernatorului BNR nr. 65 pentru desemnarea sistemelor care intră sub incidența prevederilor Legii nr. 253/2004 privind caracterul definitiv al decontării în sistemele de plăţi şi în sistemele de decontare a operaţiunilor cu instrumente financiare (Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 236 din 20.03.2024);
- Regulamentul BNR nr. 2/2004 privind utilizarea codurilor IBAN în România (Monitorul Oficial al României nr. 165 din 25.02.2004), cu modificările şi completările ulterioare;
- Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 99/2006 privind instituţiile de credit şi adecvarea capitalului (Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1027 din 27.12.2006), aprobată de Legea nr. 227/2007, cu modificările şi completările ulterioare;
- REGULAMENT nr. 9 din 18 septembrie 2020 privind administrarea riscului de decontare și facilitățile de creditare acordate de Banca Națională a României în scopul fluidizării decontării în sistemul ReGIS (Monitorul Oficial al României nr. 871 din 24 septembrie 2020) cu modificările şi completările ulterioare.
Mai multe informații privind procesul de recrutare și selecție pot fi găsite aici.
Pentru explicații și clarificări cu privire la procesul de recrutare, ne puteți contacta, pe adresa Cariere[at]bnro.ro.