referent de specialitate - 1 post
Direcția Plăți
Serviciul administrare SaFIR
Termenul limită pentru primirea aplicaţiilor: 28 mai 2024
Informații generale
Durata contractului: nedeterminată
Localitatea unde se desfășoară activitatea: București
Responsabilitățile postului:
- Operează şi monitorizează sistemul SaFIR conform normelor şi procedurilor în vigoare şi administrează documentaţia aferentă (mesaje, operaţiuni, manuale).
- Participă la actualizarea cadrului contractual aferent activității serviciului și a procedurilor de lucru.
- Participă la elaborarea cerințelor funcționale ale sistemului SaFIR în vederea dezvoltării de funcționalități noi și/sau modificarea funcționalităților existente, testarea și respectiv acceptarea soluției implementate.
- Urmărește modul în care instituțiile participante la sistem respectă și se conformează condițiilor și cerințelor prevăzute în cadrul de reglementare specific pieței secundare a titlurilor de stat.
Studii, experiență profesională și competențe:
Condiții obligatorii:
- studii superioare absolvite cu examen de licență în domeniul tehnic, informatic sau economic;
- experiență profesională de minimum 3 ani în posturi cu studii superioare, în cadrul unei instituții financiar-bancare sau a unui instituții care operează infrastructuri ale pieței financiare, dovedită prin documente;
- cunoștințe de limba engleză – nivel mediu;
- cunoștințe IT - operare suita de programe MS Office (cel puțin Word, Excel, Outlook), Internet Explorer.
Constituie avantaj:
- studii universitare de masterat în domeniul: tehnic, informatic sau economic.
Competenţe comportamentale:
- orientare către performanţă;
- comunicare eficientă;
- cooperare;
- integritate organizaţională;
- gândire operațională.
Pachetul de beneficii
Financiar
Componentă variabilă din care pot face parte:
- prime anuale în cuantum de maximum 2,8 salarii
- participare la profit (în funcție de rezultatele băncii)
- bonus anual de performanță (în funcție de rezultatele evaluării)
- avantaje financiare acordate salariaților pentru diverse evenimente (pentru copiii minori cu ocazia Zilei Internaționale a Copilului și a Crăciunului, pentru nașterea fiecărui copil etc.)
- abonament de servicii medicale
Timp liber![](/files/hr/benef_timp.png)
- 25 de zile de concediu de odihnă
- 1-3 zile de concediu suplimentar, în funcție de vechimea în Banca Națională a României
- zile libere plătite în cazul unor evenimente personale
- facilități de recreere în BNR sau în cadrul altor bănci centrale din UE, în baza acordurilor de colaborare
Dezvoltare![](/files/hr/benef_dezv.png)
- programe de perfecționare profesională în țară sau străinătate
- mobilitate internă funcțională sau geografică în cadrul diferitelor structuri organizatorice ale BNR, precum și posibilitatea de a aplica la posturi în cadrul SEBC sau al altor instituții internaționale (EBA, SRB, IMF etc.)
- posibilitatea decontării cheltuielilor ocazionate de obținerea și menținerea certificărilor naționale/internaționale sau a taxelor anuale de membru în funcție de specificul activității
- posibilitatea participării la grupuri de lucru internaționale/ comitete în cadrul SEBC, EBA, SRB
- acces la Biblioteca BNR
Condiții de lucru![](/files/hr/benef_cond.png)
- program de lucru flexibil
- maximum 5 zile de telemuncă pe lună (în funcție de eligibilitate)
Modalitatea de aplicare
Până cel târziu în data de 28 mai 2024, transmiteți pe adresa de e-mail Cariere[at]bnro.ro, următoarele documente:
- Formularul de aplicare: pdf
;
- Curriculum Vitae - model european: pdf
sau doc
;
- Copia actului de identitate.
Primirea aplicației vă va fi confirmată printr-o notificare automată transmisă de pe adresa Cariere[at]bnro.ro. Dacă nu ați primit notificarea, vă rugăm să verificați dacă mesajul respectă Regulile de transmitere a documentelor. Primirea notificării nu implică automat înscrierea la procesul de recrutare.
Atenție !
- Transmiteți mesajul de pe adresa dumneavoastră de e-mail, cea declarată în Formularul de aplicare. Aceasta va fi utilizată pe tot parcursul procesului de recrutare.
- Documentele transmise nu vor fi parolate.
- Mărimea e-mail-ului nu trebuie să depășească 15 MB.
Documentele primite vor fi analizate din perspectiva îndeplinirii condițiilor obligatorii referitoare la experiența profesională și studiile solicitate pentru post, precum și a respectării Criteriilor generale de acceptare a unei candidaturi. În maximum 2 zile lucrătoare după termenul limită de aplicare, veți fi informat prin e-mail, cu privire la admiterea sau respingerea aplicației.
Niciun aplicant nu poate participa în acelaşi timp la 2 sau mai multe procese de recrutare organizate de BNR.
Etape de selecție
Testare scrisă |
La sediul BNR |
Test de abilități verbale/logice |
Online |
Interviu cu structura de specialitate |
La sediul BNR |
Testare psihometrică |
Online |
Interviu cu Direcția resurse umane pentru stabilirea compatibilității cu postul |
Online (MS Teams) |
Proba scrisă este evaluată cu notă până la 10, nota minimă de promovare fiind 7.
Interviurile și testarea practică sunt evaluate cu calificativul admis/ respins.
Participarea la probele menționate mai sus este condiționată de promovarea probei anterioare.
Testarea scrisă va avea loc în data de 14 iunie 2024. Detalii referitoare la locul de desfășurare vă vor fi transmise prin e-mail. Data susținerii testării scrise poate fi modificată în cazul în care se prelungește perioada de înscriere. Prelungirea poate interveni atunci când numărul candidaților este mai mic sau egal cu 3.
TEMATICĂ
- Reglementarea organizării şi funcţionării Băncii Naţionale a României
- Sisteme de decontare a operațiunilor cu instrumente financiare.
- Principiile CPSS-IOSCO aplicabile infrastructurilor pieței financiare.
- Sistemul SaFIR (arhitectura sistemului, cadrul legal, funcționalități ale sistemului etc.).
BIBLIOGRAFIE
- Legea nr.312/2004 privind Statutul Băncii Naţionale a României
- Secțiunea “Sisteme de plăți” din pagina web a BNR (http://www.bnr.ro/Sisteme-de-plati-304.aspx);
- Regulile de sistem ale SaFIR (https://www.bnr.ro/DocumentInformation.aspx?idDocument=41572&directLink=1).
- Principiile CPMI-IOSCO pentru infrastructurile pieței financiare (Principles for Financial Market Infrastructures – PFMI) (https://www.bis.org/cpmi/info_pfmi.htm);
- Regulamentul (UE) nr. 909/2014 al Parlamentului European și al Consiliului din 23 iulie 2014 privind îmbunătățirea decontării titlurilor de valoare în Uniunea Europeană și privind depozitarii centrali de titluri de valoare și de modificare a Directivelor 98/26/CE și 2014/65/UE și a Regulamentului (UE) nr. 236/2012 (Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 257 din 28.08.2014, p. 1–72);
- Regulamentul delegat (UE) 2017/389 al Comisiei din 11 noiembrie 2016 de completare a Regulamentului (UE) nr. 909/2014 al Parlamentului European și al Consiliului în ceea ce privește parametrii pentru calcularea sancțiunilor în fonduri bănești pentru decontările neexecutate și operațiunile CSD-urilor în statele membre gazdă (Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 65 din 10.03.2017, p. 1–8);
- Regulamentul delegat (UE) 2017/391 al Comisiei din 11 noiembrie 2016 de completare a Regulamentului (UE) nr. 909/2014 al Parlamentului European și al Consiliului în ceea ce privește standardele tehnice de reglementare pentru detalierea conținutului raportărilor referitoare la decontarea internalizată (Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 65 din 10.03.2017, p. 44–47);
- Regulamentul delegat (UE) 2017/392 al Comisiei din 11 noiembrie 2016 de completare a Regulamentului (UE) nr. 909/2014 al Parlamentului European și al Consiliului cu privire la standarde tehnice de reglementare în materie de autorizare, supraveghere și cerințe operaționale pentru depozitarii centrali de titluri de valoare (Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 65 din 10.03.2017, p. 48–115);
- Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2017/393 al Comisiei din 11 noiembrie 2016 de stabilire a standardelor tehnice de punere în aplicare cu privire la modelele și procedurile pentru raportarea și transmiterea informațiilor referitoare la decontările internalizate în conformitate cu Regulamentul (UE) nr. 909/2014 al Parlamentului European și al Consiliului (Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 65 din 10.03.2017, p. 116–144);
- Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2017/394 al Comisiei din 11 noiembrie 2016 de stabilire a standardelor tehnice de punere în aplicare în ceea ce privește formulare, modele și proceduri standard pentru autorizarea, examinarea și evaluarea depozitarilor centrali de titluri de valoare, pentru cooperarea dintre autoritățile din statul membru de origine și statul membru gazdă, pentru consultarea autorităților implicate în procesul de autorizare pentru furnizarea de servicii auxiliare de tip bancar, pentru accesul care implică depozitarii centrali de titluri de valoare, precum și în ceea ce privește formatul evidențelor care trebuie păstrate de către depozitarii centrali de titluri de valoare în conformitate cu Regulamentul (UE) nr. 909/2014 al Parlamentului European și al Consiliului (Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 65 din 10.03.2017, p. 145–206);
- Regulamentul delegat (UE) 2018/1229 al Comisiei din 25 mai 2018 de completare a Regulamentului (UE) nr. 909/2014 al Parlamentului European și al Consiliului în ceea ce privește standardele tehnice de reglementare referitoare la disciplina în materie de decontare (Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 230 din 13.09.2018, p. 1-53).
- Ghidul utilizatorului SWIFT (iulie 2022) (https://www.bnr.ro/DocumentInformation.aspx?idDocument=41794&directLink=1)
Mai multe informații privind procesul de recrutare și selecție pot fi găsite aici.
Pentru explicații și clarificări cu privire la procesul de recrutare, ne puteți contacta, pe adresa Cariere[at]bnro.ro.