Referent de specialitate
Direcția monitorizare a infrastructurilor pieței financiare și a plăților
Serviciul monitorizare a plăților și instrumentelor de plată
Termenul limită pentru primirea aplicaţiilor: 5 decembrie 2023
Informații generale
Durata contractului: nedeterminată
Localitatea unde se desfășoară activitatea: București
Responsabilitățile postului:
- participă la monitorizarea prestatorilor de servicii de plată care intră în aria de supraveghere a BNR, din perspectiva verificării respectării cerințelor operaționale și de securitate aplicabile acestora, precum și a gestionării și soluționării plângerilor utilizatorilor serviciilor de plată în legătură cu potențiale încălcări ale cerințelor de securitate aplicabile prestatorilor de servicii de plată;
- participă la autorizarea, monitorizarea permanentă și la evaluarea instrumentelor de plată în baza reglementărilor BNR pe linia monitorizării acestora, precum și a standardelor și recomandărilor internaționale în materie;
- realizează activitățile de monitorizare off-site, cât și efectuarea de inspecții on-site la nivelul entităților obligate;
- participă la procesul de evaluare a cererilor de autorizare, depuse de către solicitanți pentru obținerea calității de prestatori de servicii de plată, prin analizarea îndeplinirii de către aceștia a măsurilor de securitate aferente serviciilor de plată;
- propune și/sau participă la elaborarea proiectelor de reglementări, politici și proiecte legislative în domeniul instrumentelor de plată.
Studii, experiență profesională și competențe:
Condiții obligatorii:
- studii universitare de licență în domeniul științelor economice sau juridice;
- cunoașterea limbii engleze – nivel avansat;
- cunoștințe de operare pe calculator: Microsoft Office (cel puțin Word, Excel, Outlook).
Competenţe comportamentale:
- orientare către performanţă;
- comunicare eficientă;
- cooperare;
- integritate organizaţională;
- gândire conceptuală.
Pachetul de beneficii
Financiar
Componentă variabilă din care pot face parte:
- prime anuale în cuantum de maximum 2,6 salarii
- participare la profit (în funcție de rezultatele băncii)
- bonus anual de performanță (în funcție de rezultatele evaluării)
- avantaje financiare acordate salariaților pentru diverse evenimente (pentru copiii minori cu ocazia Zilei Internaționale a Copilului și a Crăciunului, pentru nașterea fiecărui copil etc.)
- abonament de servicii medicale
Timp liber
- 25 de zile de concediu de odihnă
- 1-3 zile de concediu suplimentar, în funcție de vechimea în Banca Națională a României
- zile libere plătite în cazul unor evenimente personale
- facilități de recreere în BNR sau în cadrul altor bănci centrale din UE, în baza acordurilor de colaborare
Dezvoltare
- programe de perfecționare profesională în țară sau străinătate
- mobilitate internă funcțională sau geografică în cadrul diferitelor structuri organizatorice ale BNR, precum și posibilitatea de a aplica la posturi în cadrul SEBC sau al altor instituții internaționale (EBA, SRB, IMF etc.)
- posibilitatea decontării cheltuielilor ocazionate de obținerea și menținerea certificărilor naționale/internaționale sau a taxelor anuale de membru în funcție de specificul activității
- posibilitatea participării la grupuri de lucru internaționale/ comitete în cadrul SEBC, EBA, SRB
- acces la Biblioteca BNR
Condiții de lucru
- program de lucru flexibil
- maximum 5 zile de telemuncă pe lună (în funcție de eligibilitate)
Modalitatea de aplicare
Până cel târziu în data de 5 decembrie 2023, transmiteți pe adresa de e-mail Cariere[at]bnro.ro, următoarele documente:
- Formularul de aplicare: pdf
;
- Curriculum Vitae - model european: pdf
sau doc
;
- Copia actului de identitate.
Primirea aplicației vă va fi confirmată printr-o notificare automată transmisă de pe adresa Cariere[at]bnro.ro. Dacă nu ați primit notificarea, vă rugăm să verificați dacă mesajul respectă Regulile de transmitere a documentelor. Primirea notificării nu implică automat înscrierea la procesul de recrutare.
Atenție !
- Transmiteți mesajul de pe adresa dumneavoastră de e-mail, cea declarată în Formularul de aplicare. Aceasta va fi utilizată pe tot parcursul procesului de recrutare.
- Documentele transmise nu vor fi parolate.
- Mărimea e-mail-ului nu trebuie să depășească 15 MB.
Documentele primite vor fi analizate din perspectiva îndeplinirii condițiilor obligatorii referitoare la experiența profesională și studiile solicitate pentru post, precum și a respectării Criteriilor generale de acceptare a unei candidaturi. În maximum 2 zile lucrătoare după termenul limită de aplicare, veți fi informat prin e-mail, cu privire la admiterea sau respingerea aplicației.
Niciun aplicant nu poate participa în acelaşi timp la 2 sau mai multe procese de recrutare organizate de BNR.
Etape de selecție
Testare scrisă |
La sediul BNR |
Interviu cu structura de specialitate |
La sediul BNR |
Testare psihometrică |
Online |
Interviu cu Direcția resurse umane pentru stabilirea compatibilității cu postul |
Online (MS Teams) |
Proba scrisă este evaluată cu notă până la 10, nota minimă de promovare fiind 7.
Interviurile și testarea practică sunt evaluate cu calificativul admis/ respins.
Participarea la probele menționate mai sus este condiționată de promovarea probei anterioare.
Testarea scrisă va avea loc în data de 14 decembrie 2023. Detalii referitoare la locul de desfășurare vă vor fi transmise prin e-mail. Data susținerii testării scrise poate fi modificată în cazul în care se prelungește perioada de înscriere. Prelungirea poate interveni atunci când numărul candidaților este mai mic sau egal cu 3.
TEMATICĂ
- Reglementarea organizării și funcționării Băncii Naționale a României.
- Competențele Băncii Naționale a României în domeniul instrumentelor de plată, în conformitate cu legislația națională în vigoare.
- Reglementarea și supravegherea de către banca centrală a plăților și instrumentelor de plată.
- Cerințe privind aplicarea mecanismului de autentificare strictă a clienților.
BIBLIOGRAFIE
- Legea nr.312/2004 privind Statutul Băncii Naţionale a României
- Legea nr. 209/2019 privind serviciile de plată și pentru modificarea unor acte normative (publicată în Monitorul Oficial al României nr. 913/13.11.2019), Titlul I – Obiect, domeniul de aplicare și definiții;
- Regulamentul delegat (UE) 2018/389 al Comisiei din 27 noiembrie 2017 de completare a Directivei (UE) 2015/2366 a Parlamentului European și a Consiliului cu privire la standardele tehnice de reglementare pentru autentificarea strictă a clienților și standardele deschise, comune și sigure de comunicare (Publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L69/13.03.2018).
Mai multe informații privind procesul de recrutare și selecție pot fi găsite aici.
Pentru explicații și clarificări cu privire la procesul de recrutare, ne puteți contacta, pe adresa Cariere[at]bnro.ro.