Referent de specialitate (profil economic - atribuții principale în domeniul instituțiilor financiare nebancare, al instituțiilor de plată și al instituțiilor emitente de monedă electronică)
Direcția reglementare și autorizare
Serviciul reglementare activități financiare și instituții financiare nebancare
Termenul limită pentru primirea aplicaţiilor: 3 noiembrie 2023
Informații generale
Durata contractului: nedeterminată
Localitatea unde se desfășoară activitatea: București
Responsabilitățile postului:
- contribuie la elaborarea de propuneri privind direcțiile de reglementare în domeniul instituțiilor financiare nebancare, precum și a proiectelor de reglementări aplicabile acestora;
- contribuie la elaborarea proiectelor de reglementări în domeniul instituțiilor de plată și al instituțiilor emitente de monedă electronică în concordanță cu cerințele legislației naționale și ale Uniunii Europene;
- participă la rezolvarea corespondenței primite care intră în competența de soluționare a serviciului, privitor la interpretarea prevederilor reglementărilor din domeniul menționat la pct. 1 și 2;
- contribuie la elaborarea propunerilor de poziții ale Băncii Naționale a României referitoare la proiectele de reglementări ale Uniunii Europene pe aspecte care țin de domeniile menționate la pct. 2 și susținerea respectivelor poziții în cadrul participărilor la lucrările grupurilor de lucru de la nivelul instituțiilor europene (Comisia Europeană, Consiliul Uniunii Europene, Autoritatea Bancară Europeană).
Studii, experiență profesională și competențe:
Condiții obligatorii:
- studii superioare absolvite cu examen de licență în domeniul științelor economice, de preferat cu profil bancar și/sau contabilitate;
- experiență profesională de minimum 2 ani pe posturi cu studii superioare în domeniul bancar, creditare, servicii de plată, analiză financiară, audit, contabilitate, piețe de capital;
- cunoștințe de limba engleză – nivel mediu;
- cunoștințe IT - operare suita de programe MS Office (cel puțin Word, Excel, Outlook)
Constituie avantaj:
- studii de master în domeniul științelor economice cu profil bancar/ analiză financiară/audit/ contabilitate/ piețe de capital
Competenţe comportamentale:
- orientare către performanţă;
- comunicare eficientă;
- cooperare;
- integritate organizaţională;
- gândire conceptuală.
Pachetul de beneficii
Financiar
Componentă variabilă din care pot face parte:
- prime anuale în cuantum de maximum 2,6 salarii
- participare la profit (în funcție de rezultatele băncii)
- bonus anual de performanță (în funcție de rezultatele evaluării)
- avantaje financiare acordate salariaților pentru diverse evenimente (pentru copiii minori cu ocazia Zilei Internaționale a Copilului și a Crăciunului, pentru nașterea fiecărui copil etc.)
- abonament de servicii medicale
Timp liber
- 25 de zile de concediu de odihnă
- 1-3 zile de concediu suplimentar, în funcție de vechimea în Banca Națională a României
- zile libere plătite în cazul unor evenimente personale
- facilități de recreere în BNR sau în cadrul altor bănci centrale din UE, în baza acordurilor de colaborare
Dezvoltare
- programe de perfecționare profesională în țară sau străinătate
- mobilitate internă funcțională sau geografică în cadrul diferitelor structuri organizatorice ale BNR, precum și posibilitatea de a aplica la posturi în cadrul SEBC sau al altor instituții internaționale (EBA, SRB, IMF etc.)
- posibilitatea decontării cheltuielilor ocazionate de obținerea și menținerea certificărilor naționale/internaționale sau a taxelor anuale de membru în funcție de specificul activității
- posibilitatea participării la grupuri de lucru internaționale/ comitete în cadrul SEBC, EBA, SRB
- acces la Biblioteca BNR
Condiții de lucru
- program de lucru flexibil
- maximum 5 zile de telemuncă pe lună (în funcție de eligibilitate)
Modalitatea de aplicare
Până cel târziu în data de 3 noiembrie 2023, transmiteți pe adresa de e-mail Cariere[at]bnro.ro, următoarele documente:
- Formularul de aplicare: pdf
;
- Curriculum Vitae - model european: pdf
sau doc
;
- Copia actului de identitate.
Primirea aplicației vă va fi confirmată printr-o notificare automată transmisă de pe adresa Cariere[at]bnro.ro. Dacă nu ați primit notificarea, vă rugăm să verificați dacă mesajul respectă Regulile de transmitere a documentelor. Primirea notificării nu implică automat înscrierea la procesul de recrutare.
Atenție !
- Transmiteți mesajul de pe adresa dumneavoastră de e-mail, cea declarată în Formularul de aplicare. Aceasta va fi utilizată pe tot parcursul procesului de recrutare.
- Documentele transmise nu vor fi parolate.
- Mărimea e-mail-ului nu trebuie să depășească 15 MB.
Documentele primite vor fi analizate din perspectiva îndeplinirii condițiilor obligatorii referitoare la experiența profesională și studiile solicitate pentru post, precum și a respectării Criteriilor generale de acceptare a unei candidaturi. În maximum 2 zile lucrătoare după termenul limită de aplicare, veți fi informat prin e-mail, cu privire la admiterea sau respingerea aplicației.
Niciun aplicant nu poate participa în acelaşi timp la 2 sau mai multe procese de recrutare organizate de BNR.
Etape de selecție
Testare scrisă |
La sediul BNR |
Interviu cu structura de specialitate |
La sediul BNR |
Testare psihometrică |
Online |
Interviu cu Direcția resurse umane pentru stabilirea compatibilității cu postul |
Online (MS Teams) |
Proba scrisă este evaluată cu notă până la 10, nota minimă de promovare fiind 7.
Interviurile și testarea practică sunt evaluate cu calificativul admis/ respins.
Participarea la probele menționate mai sus este condiționată de promovarea probei anterioare.
Testarea scrisă va avea loc în data de 21 noiembrie 2023. Detalii referitoare la locul de desfășurare vă vor fi transmise prin e-mail. Data susținerii testării scrise poate fi modificată în cazul în care se prelungește perioada de înscriere. Prelungirea poate interveni atunci când numărul candidaților este mai mic sau egal cu 3.
TEMATICĂ
- Reglementarea organizării și funcționării Băncii Naționale a României;
- Cerințe prudențiale necesar a fi îndeplinite privind accesul la activitate și desfășurarea activității de către instituțiile financiare nebancare;
- Strategii de reglementare a instituțiilor financiare nebancare în alte state membre;
- Activitatea de creditare derulată de instituțiile financiare nebancare;
- Cerințe prudențiale necesar a fi îndeplinite privind accesul la activitate și desfășurarea activității de către instituțiile de plată;
- Servicii de plată reglementate de Legea nr. 209/2019 privind serviciile de plată.
Mai multe informații privind procesul de recrutare și selecție pot fi găsite aici.
Pentru explicații și clarificări cu privire la procesul de recrutare, ne puteți contacta, pe adresa Cariere[at]bnro.ro.