Centrala BNR


 

Relații suplimentare:
Tel: 021.313.04.10
Int: 2529, 2552, 2527, 2553

Expert


Direcția rezoluție bancară

Serviciul pregătire și implementare decizii de rezoluție

Data limită pentru primirea aplicaţiilor: 28 ianuarie 2019

Tipul contractului: contract individual de muncă pe durată nedeterminată



Atribuţiile principale ale postului

  • participă la evaluarea îndeplinirii de către o instituție de credit a condițiilor pentru declanșarea procedurii de rezoluție și participă la formularea propunerilor aferente și a notificărilor necesare;
  • participă la evaluarea efectuată în scopul identificării evaluatorilor care indeplinesc condițiile de independență față de orice autoritate publică, inclusiv față de autoritatea de rezoluție, la elaborarea propunerii de desemnare și a mandatului evaluatorului independent, asigurând și comunicarea permanentă cu acesta pe parcursul procesului de evaluare privind metodele și practicile de evaluare;
  • participă la realizarea activităților vizând reducerea valorii sau conversia instrumentelor de capital relevante independent sau împreună cu aplicarea unui instrument de rezoluție și la formularea de propuneri aferente rezultatelor acestora;
  • participă la acțiunile on-site efectuate pentru a asigura validarea fondului de informații necesar îndeplinirii funcțiilor specifice și la elaborarea propunerilor de măsuri și/sau sancțiuni administrative asupra unei instituții de credit în cazul constatării nerespectării de către aceasta a obligațiilor ce decurg din prevederile legale în domeniul rezoluției bancare;
  • participă la elaborarea proiectelor de planuri de rezoluție, evaluează posibilitatea de soluționare a instituțiilor de credit și identifică obstacolele în calea posibilității de soluționare, propunând, în acest sens, măsuri pentru înlăturarea lor;
  • participă, din dispoziția conducerii direcției, la lucrările colegiilor de rezoluție la care BNR reprezintă autoritatea de rezoluție relevantă, efectuând activitățile aferente;
  • participă la elaborarea de proiecte de regulamente și proceduri interne aferente implementării acțiunilor de rezoluție și altor activități realizate la nivelul serviciului.

Cerințe de ocupare a postului

Studii şi experienţă

  • studii superioare absolvite cu examen de licență în domeniul științelor economice;
  • cunoștințe aprofundate în domeniul financiar-bancar dobândite ca urmare a absolvirii unor studii de master, doctoratul sau o formă de atestare profesională recunoscută internațional, constituie un avantaj;
  • cunoștințe aprofundate în managementul riscurilor financiare, evaluarea profilului de risc al instituțiilor de credit, guvernanța și controlul intern al instituțiilor de credit;
  • o bună înțelegere a modelului de afaceri al instituțiilor de credit și a pieței în general;
  • cunoștințe aprofundate privind cadrul de reglementare bancară, de contabilitate/audit intern și de evaluare a bilanțului băncilor;
  • cunoștințe de operare pe calculator - pachetul Microsoft Office (Word, Excel, PowerPoint, Project și Visio) - nivel avansat;
  • cunoașterea limbii engleze;
  • experiență profesională de minimum 4 ani pe posturi cu studii superioare în domeniul financiar - bancar, dovedită prin documente.

Competenţe comportamentale

  • orientare către performanță;
  • comunicare eficientă;
  • cooperare;
  • integritate organizațională;
  • gândire conceptuală.

Modalitatea de aplicare

Aplicațiile se transmit pe adresa HR.Recrutare[at]bnro.ro până la data de 28 ianuarie 2019 (inclusiv).

Precizăm că niciun aplicant nu poate opta în acelaşi timp pentru 2 sau mai multe posturi vacante.

Candidaţii vor transmite următoarele documente:

  • chestionar tip: formular editabil ;
  • scrisoare de intenție;
  • Curriculum Vitae - model european: pdf , doc ;
  • copii ale diplomelor de studii solicitate sau atestate de echivalare a diplomelor obţinute în străinătate, eliberate de Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice;
  • copia foii matricole a anilor de studii, dacă este cazul;
  • alte diplome şi certificate care atestă pregătirea aplicanţilor, dacă este cazul;
  • carte de muncă şi/sau adeverinţă care să ateste vechimea în muncă, însoţită de raportul per salariat (REVISAL), pentru dovedirea experienţei profesionale, dacă este cazul;
  • carte de identitate;
  • certificat de căsătorie, dacă este cazul;
  • adeverinţă medicală eliberată de medicul de familie, care prezintă starea de sănătate a aplicantului.

Transmiterea documentelor prin e-mail nu determină implicit acceptarea aplicaţiilor.

După analiza aplicaţiei conform metodologiei stabilite în Procesul de recrutare si selecţie în Banca Naţională a României, acceptarea sau respingerea aplicaţiei este comunicată exclusiv prin e-mail, în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la primirea documentelor.

Reguli de transmitere a documentelor prin e-mail:

Recrutarea

Procesul de recrutare constă în desfăşurarea următoarelor etape:

  1. evaluarea cunoştinţelor de specialitate, prin test profesional şi interviu;
  2. evaluarea compatibilităţii cu postul, prin testare psihometrică şi interviu.

Evaluarea cunoștințelor de specialitate prin test profesional va avea loc în data de 6 februarie 2019.

Mai multe informații privind procesul de recrutare și selecție pot fi găsite pe pagina Procesul de recrutare şi selecţie în Banca Națională a României

Pentru explicații și clarificări cu privire la procesul de recrutare, ne puteți contacta, prin e-mail, pe adresa HR.Recrutare[at]bnro.ro.

TEMATICĂ ORIENTATIVĂ
BIBLIOGRAFIE