Sucursala regională Timiș


 

Relații suplimentare:
Tel: 021.313.04.10
Int: 2524, 2552, 2527, 2553

referent de specialitate  - 1 post


Tipul contractului: durată nedeterminată

Sucursala regională Timiș

Serviciul administrare resurse

Localitatea unde se desfășoară activitatea: sediul SR Timiș

Termenul limită pentru primirea aplicaţiilor: 14 februarie 2022

Modalitatea de desfășurarea a probelor de selecție:  la distanță, prin tehnologia informației și comunicațiilor.



Atribuţiile principale ale postului

  • organizează circuitul documentelor, ține evidența contabilă și tehnico-operativă asigurând înregistrarea corectă și la timp în evidența contabilă și statistică a operațiunilor pe care le execută sucursala regională;
  • întocmește declarațiile de impunere pentru impozitele și taxele locale, le depune pentru verificare și aprobare la organele fiscale și efectuează plățile datorate la termenele legale și înregistrările contabile aferente;
  • generează și verifică balanța de verificare, registrul jurnal și fișele de cont, întocmește și transmite notele explicative la situațiile financiare, dările de seamă statistice, precum și alte situații și lucrări elaborate potrivit prevederilor normelor de lucru ale băncii ori solicitate de direcțiile de specialitate din centrala Băncii Naționale a României;
  • asigură punerea în aplicare a măsurilor stabilite pentru lichidarea debitelor și încasarea creanțelor sucursalei regionale, precum și pentru prevenirea pagubelor și recuperarea acestora și efectuează propuneri de trecere pe cheltuieli a sumelor care nu mai pot fi recuperate;
  • colaborează cu structurile organizatorice de specialitate, în vederea efectuării, la termenele și în condițiile prevăzute de normele legale, a operațiunilor privind reevaluarea imobilizărilor corporale ale sucursalei regionale;
  • întocmește facturi privind vânzările de deșeuri.

Cerințe de ocupare a postului

Studii şi experienţă profesională

  • studii superioare absolvite cu examen de licență în domeniul științelor economice;
  • experiență profesională de minimum 2 ani în posturi cu studii superioare în domeniul economic;
  • cunoștințe de limba engleză – nivel mediu;
  • cunoștințe de operare pe calculator - Microsoft Office, Internet Explorer;
  • studii de master absolvite cu examen de dizertație în domeniul științelor economice constituie avantaj.

Competenţe comportamentale

  • orientare către performanţă;
  • comunicare eficientă;
  • cooperare;
  • integritate organizaţională;
  • orientare către client.

Desfășurarea procesului de recrutare și selecție

Etape de selecție și probe aferente acestora:

  1. Evaluarea cunoştinţelor de specialitate prin: test profesional (test de specialitate 80% șii test de limba engleză 20%) și interviu profesional. 
  2. Evaluarea compatibilităţii cu postul prin testare psihometrică şi interviu.

Important!

  • data de susținere a evaluării cunoştinţelor de specialitate va fi stabilită de reprezentanții desemnați pentru selecția candidaților şi va fi comunicată prin e-mail candidaţilor.
  • pentru testele profesionale scrise (dacă este cazul) susținute online este necesar accesul la Internet și la un computer/laptop cu MS Word și Excel instalate. Subiectele se primesc din partea Direcției resurse umane pe adresa de e-mail a candidatului, la data si ora stabilite pentru desfășurarea testului. Rezolvarea acestora se transmite către Direcția resurse umane prin utilizarea acelorași adrese de e-mail și cu respectarea termenului limită comunicat în mesajul prin care au fost transmise subiectele.
  • pentru susținerea interviurilor aferente etapelor de selecție este necesar să dispuneți de un echipament funcțional specific desfășurării unei videoconferințe (respectiv computer/laptop/smartphone) care să permită folosirea unui microfon și a unei camere video; interviurile se vor desfășura prin intermediul aplicației gratuite Microsoft Teams și prin accesarea unui link transmis, în prealabil, de Direcția resurse umane.
TEMATICĂ
  1. Reglementarea organizării şi funcţionării Băncii Naţionale a României, obiectivul fundamental şi principalele atribuţii ale Băncii Naţionale a României.
  2. Contabilitatea referitoare la furnizori și clienți (plată furnizori, avansuri spre decontare, evidența contabilă aferentă, etc), componeța conturilor și urmărirea acestora; contabilitatea operațiunilor de casierie.
  3. Fiscalitate aplicabilă BNR: Impozite si taxe locale; TVA pentru activitatea bancară (scutită), activitatea în regim mixt (calcul de pro rată) și activitatea impozabilă.
BIBLIOGRAFIE
MODALITATEA DE APLICARE

Mai multe informații privind procesul de recrutare și selecție pot fi găsite pe pagina Procesul de recrutare şi selecţie în Banca Națională a României

Pentru explicații și clarificări cu privire la procesul de recrutare, ne puteți contacta, prin e-mail, pe adresa HR.Recrutare@bnro.ro.