Relații suplimentare:
Tel: 021.313.04.10
Int: 2551, 2529, 2552, 2516, 2553
Referent de specialitate - 2 posturi
Tipul contractului: durată nedeterminată
Compartimentul Conformitate
Localitatea unde se desfășoară activitatea: sediul central București
Termenul limită pentru primirea aplicaţiilor: 28 ianuarie 2022
Modalitatea de desfășurarea a probelor de selecție: prin tehnologia informației și comunicațiilor.
Atribuţiile principale ale posturilor
- contribuie la îmbunătățirea cadrului de reglementare intern aplicabil funcției de conformitate;
- evaluează modul de implementare a politicii de conformitate de către structurile organizatorice și informează superiorul ierarhic direct asupra aspectelor de neconformare identificate;
- contribuie la elaborarea opiniilor de conformitate privind elaborarea și actualizarea cadrului intern de reglementare;
- acordă avizul de conformitate;
- participă la misiunile de control privind conformitatea;
- participă la proiectele structurilor organizatorice în vederea asigurării suportului necesar implementării cerințelor de conformitate;
- identifică situațiile care pot genera riscul asociat neconformării activității, proceselor, procedurilor cu obligațiile legale și care fac parte integrantă din Raportul anual privind conformitatea.
Cerințe de ocupare a postului
Studii şi experienţă profesională
- studii universitare de licență în domeniul științelor juridice sau economice;
- experiență profesională de minimum 2 ani pe posturi cu studii superioare;
- cunoștințe de operare pe calculator: Microsoft Office, Internet Explorer;
- cunoașterea limbii engleze – nivel avansat;
- studii universitare de masterat în domeniul științelor juridice sau economice constituie un avantaj;
- studii și/sau certificări de conformitate, risc sau audit constituie un avantaj;
- experiență în elaborarea reglementărilor interne (norme, proceduri, instrucțiuni de lucru) constituie un avantaj.
Competenţe comportamentale
- orientare către performanţă;
- comunicare eficientă;
- cooperare;
- integritate organizaţională;
- managementul relațiilor strategice.
Desfășurarea procesului de recrutare și selecție
Etape de selecție și probe aferente acestora:
- evaluarea cunoştinţelor de specialitate prin test profesional (80% test de specialitate și 20% test de limba engleză) și interviu profesional.
- evaluarea compatibilităţii cu postul prin testare psihometrică şi interviu.
Important!
- data de susținere a evaluării cunoştinţelor de specialitate va fi stabilită de reprezentanții desemnați pentru selecția candidaților şi va fi comunicată prin e-mail candidaţilor.
- pentru testele profesionale scrise (dacă este cazul) susținute online este necesar accesul la Internet și la un computer/laptop cu MS Word și Excel instalate. Subiectele se primesc din partea Direcției resurse umane pe adresa de e-mail a candidatului, la data si ora stabilite pentru desfășurarea testului. Rezolvarea acestora se transmite către Direcția resurse umane prin utilizarea acelorași adrese de e-mail și cu respectarea termenului limită comunicat în mesajul prin care au fost transmise subiectele.
- pentru susținerea interviurilor aferente etapelor de selecție este necesar să dispuneți de un echipament funcțional specific desfășurării unei videoconferințe (respectiv computer/laptop/smartphone) care să permită folosirea unui microfon și a unei camere video; interviurile se vor desfășura prin intermediul aplicației gratuite Microsoft Teams și prin accesarea unui link transmis, în prealabil, de Direcția resurse umane.
TEMATICĂ ORIENTATIVĂ
- Reglementarea organizării şi funcţionării Băncii Naţionale a României;
- Funcția de conformitate – funcție de control intern, relațiile inter-departamentale;
- Funcția de conformitate – principalele responsabilități îndeplinite în cadrul băncilor;
- Independența funcției de conformitate;
- Funcția de conformitate – promotor al culturii organizaționale și bunei guvernanțe;
- Participanții la abordarea riscului de conformitate – structuri responsabile, nivel ierarhic;
- Sursele formale și informale ale conformității – litera legii vs. spiritul legii; normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative;
- Cultura de conformitate.
BIBLIOGRAFIE
- BIS Compliance Charter, 2018, https://www.bis.org/about/compliancecharter.pdf;
- Basel Committee on Banking Supervision (BCBS), Compliance and the compliance function in banks, aprilie 2005, https://www.bis.org/publ/bcbs113.pdf;
- Basel Committee on Banking Supervision (BCBS), Guidelines – Corporate governance principles for banks, iulie 2015, https://www.bis.org/bcbs/publ/d328.pdf:
- Principle 1: Board’s overall responsibilities. (pag. 8-12)
- Principle 3: Board’s own structure and practices. (pag. 15-19)
- Principle 9: Compliance. (pag. 31)
- Principle 10: Internal audit. (pag. 32)
- EBA Guidelines on internal governance (second revision) (EBA/GL/2021/05), Final Report on Guidelines on internal governance under Directive 2013/36/EU, https://www.eba.europa.eu/sites/default/documents/files/document_library/Publications/Guidelines/2021/1016721/Final%20report%20on%20Guidelines%20on%20internal%20governance%20under%20CRD.pdf:
- Titlul II – Role and composition of the management body and committees (pag. 19-24)
- Titlul IV – Risk culture and business conduct (pag. 35-43)
- Titlul V – Internal control framework and mechanisms (pag. 46-47, pag. 51-53, pag. 56-59)
- Joint ESMA and EBA Guidelines on the assessment of the suitability of members of the management body and key function holders under Directive 2013/36/EU and Directive 2014/65/EU (revised) (ESMA35-36-2319) (EBA/GL/2021/06), Final report on joint ESMA and EBA Guidelines on the assessment of the suitability of members of the management body and key function holders under Directive 2013/36/EU and Directive 2014/65/EU, https://www.eba.europa.eu/sites/default/documents/files/document_library/Publications/Guidelines/2021/1016722/Draft%20Final%20report%20on%20joint%20EBA%20and%20ESMA%20GL%20on%20the%20assessment%20of%20suitability.pdf:
- Titlul V – Diversity within the management body (pag. 48-49)
- Titlul VI – Suitability policy and governance arrangements (pag. 48-51)
- Modificarea Cadrului Etic al Băncii Centrale Europene (BCE)(2020/C 375/02), https://eur-lex.europa.eu/legal-content/RO/TXT/PDF/?uri=CELEX:52020XB1106(01)&from=EN;
- Cod de conduită pentru înalții funcționari ai Băncii Centrale Europene (2019/C 89/03), https://eur-lex.europa.eu/legal-content/RO/TXT/PDF/?uri=CELEX:52019XB0308(01)&from=EN;
- Orientarea (UE) 2021/2253 a Băncii Centrale Europene din 2 noiembrie 2021 privind principiile Cadrului etic pentru Eurosistem (BCE/2021/49), https://eur-lex.europa.eu/legal-content/RO/TXT/PDF/?uri=CELEX:32021O2253&from=RO ;
- Orientarea (UE) 2021/2256 a Băncii Centrale Europene din 2 noiembrie 2021 privind principiile Cadrului etic pentru Mecanismul unic de supraveghere (BCE/2021/50) (reformare), https://eur-lex.europa.eu/legal-content/RO/TXT/PDF/?uri=CELEX:32021O2256&from=RO;
- Decizia (UE) 2015/433 a Băncii Centrale Europene din 17 decembrie 2014 privind instituirea unui Comitet de etică și regulamentul de procedură al acestuia (BCE/2014/59), https://eur-lex.europa.eu/legal-content/RO/TXT/PDF/?uri=CELEX:32014D0059(01)&from=RO;
- Directiva (UE) 2019/1937 a Parlamentului European și a Consiliului din 23 octombrie 2019 privind protecția persoanelor care raportează încălcări ale dreptului Uniunii, https://eur-lex.europa.eu/legal-content/RO/TXT/PDF/?uri=CELEX:32019L1937&from=en;
- Legea nr. 312/2004 privind Statutul BNR publicată în Monitorul Oficial al României nr. 582 din 30 iunie 2004, http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/53133;
- Legea nr. 24/2000 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 139 din 31 martie 2000, republicată în nr. 260 din 21 aprilie 2010, cu modificările și completările ulterioare;
- Regulament nr. 2 din 5 februarie 2021 privind organizarea și funcționarea Băncii Naționale a României, http://www.bnro.ro/DocumentInformation.aspx?idDocument=36334&directLink=1:
- Capitolul I (pag. 4-5) și Capitolul II (pag. 5-7);
- Capitolul III – Secțiunea I (pag. 8) și Secțiunea II (pag. 8-12);
- Capitolul III – Secțiunea III – pct. XXIX (pag. 61).
- Site BNR:
- Banca Centrală Europeană - Corporate governance, https://www.ecb.europa.eu/ecb/orga/governance/html/index.en.html.
Modalitatea de aplicare
În vederea depunerii candidaturii pentru un post vacant, candidaţii transmit următoarele documente:
- Formular de aplicare: pdf ;
- Curriculum Vitae - model european: pdf , doc ;
- Copia actului de identitate.
Reguli de transmitere a documentelor prin e-mail:
- mărimea e-mail-ului de transmitere a documentelor nu trebuie să depășească 15 MB;
- expeditorul utilizează adresa de e-mail înscrisă în formularul de aplicare și nu folosește adrese de e-mail care sunt generate automat de aplicații sau site-uri web (cum ar fi cele generate de site-urile web de transfer fișiere în care se anunță link-urile de descărcare a fișierelor). Documentele transmise prin transfer de fișiere online nu vor fi descărcate, iar aplicația nu va fi acceptată;
- nu se vor transmite atașamente cu extensiile .exe, .com sau .lnk;
- nu se vor transmite atașamente parolate;
- în subiectul sau corpul mesajelor nu se vor include link-uri către site-uri web.
Modalitatea corectă de aplicare implică:
- transmiterea aplicației pe adresa de e-mail HR.Recrutare@bnro.ro, cu respectarea regulilor de transmitere a documentelor prin e-mail;
- primirea aplicației pe adresa de e-mail HR.Recrutare@bnro.ro până la expirarea termenului limită de înscriere.
Important!
- aplicațiile care nu conțin documentele mai sus enumerate ori care nu sunt transmise în termenul menționat în prezentul anunț, nu sunt acceptate.
- niciun aplicant nu poate participa în acelaşi timp la 2 sau mai multe procese de recrutare organizate pentru ocuparea unor posturi vacante.
- primirea documentelor este comunicată fiecărui aplicant printr-un e-mail transmis de pe adresa HR.Recrutare@bnro.ro. Dacă această notificare nu este primită în cel mult 2 zile lucrătoare de la transmiterea aplicației, înseamnă că documentele nu au fost primite de Banca Națională a României. În această situație este necesar ca aplicantul să verifice dacă mesajul electronic prin care a trimis documentele a respectat regulile de transmitere a documentelor prin e-mail, menționate în prezentul anunț. Menționăm că primirea notificării nu implică automat înscrierea la procesul de recrutare.
Înscrierea candidatului
- aplicația și informațiile aferente acesteia sunt analizate de Banca Națională a României, prin prisma respectării condițiilor de ocupare a postului vacant, a documentelor și a termenului de transmitere.
- acceptarea sau, după caz, respingerea candidaturii se comunică fiecărui candidat prin e-mail, în maximum 2 zile lucrătoare de la finalul perioadei de depunere a candidaturilor.
Mai multe informații privind procesul de recrutare și selecție pot fi găsite pe pagina Procesul de recrutare şi selecţie în Banca Națională a României
Pentru explicații și clarificări cu privire la procesul de recrutare, ne puteți contacta, prin e-mail, pe adresa HR.Recrutare@bnro.ro.