Relații suplimentare:
Tel: 021.313.04.10
Int: 2551, 2529, 2552,2553
Expert - 2 posturi
Tipul contractului: durată nedeterminată
Direcția Achiziții
Serviciul realizare achiziții prin contracte
Localitatea unde se desfășoară activitatea: sediul central București
Termenul limită pentru primirea aplicaţiilor: 6 decembrie 2021
Modalitatea de desfășurarea a probelor de selecție: prin tehnologia informației și comunicațiilor.
Atribuţiile principale ale posturilor
- contribuie la realizarea activității structurii organizatorice din care face parte prin participarea la elaborarea documentației de atribuire pentru achizițiile încredințate și derulează procedurile de atribuire pentru care este desemnat responsabil;
- realizează derularea proceselor de consultare a pieței în conformitate prevederile legale în vigoare;
- elaborează procesele verbale ale ședințelor de evaluare a ofertelor;
- îndeplinește obligațiile referitoare la publicitate, prevăzute de legislația aplicabilă în domeniul achizițiilor publice pentru achizițiile care intră în sfera de competență a serviciului;
- stabilește cuantumul garanției de participare, eliberează scrisorile de garanție de participare și realizează demersurile necesare în vederea înregistrării/scoaterii în/din evidențele contabile ale acestora, respectiv solicită eliberarea garanțiilor de participare constituite prin virament bancar;
- îndeplinește toate demersurile în vederea anulării procedurii de atribuire ori de câte ori sunt îndeplinite condițiile stabilite de lege;
- oferă consultanță structurilor organizatorice, sucursalelor regionale si agențiilor BNR, cu privire la organizarea și derularea achizițiilor ce se realizează prin contracte.
Cerințe de ocupare a postului
Studii şi experienţă profesională
- studii universitare de licență în domeniul științelor economice, juridice, construcții, instalații, IT sau comunicații;
- experiență profesională pe posturi cu studii superioare de 3 ani în domeniile economic, juridic, construcții, instalații, IT sau comunicații;
- cunoștințe de operare pe calculator: Microsoft Office, Internet Explorer;
- cunoștințe de limba engleză - nivel mediu;
- studii universitare de masterat în domeniul științelor economice, juridice, construcții, instalații, IT sau comunicații, constituie un avantaj;
- cursuri sau alte specializări în domeniul achizițiilor, pentru care se va face dovada cu certificate de absolvire sau echivalent, reprezintă avantaj.
Competenţe comportamentale
- orientare către performanţă;
- comunicare eficientă;
- cooperare;
- integritate organizaţională;
- orientare către client.
Desfășurarea procesului de recrutare și selecție
Etape de selecție și probe aferente acestora:
- evaluarea cunoştinţelor de specialitate prin: test profesional (80% test de specialitate și 20% test de limba engleză) și interviu profesional.
- evaluarea compatibilităţii cu postul prin testare psihometrică şi interviu.
Important!
- data de susținere a evaluării cunoştinţelor de specialitate va fi stabilită de reprezentanții desemnați pentru selecția candidaților şi va fi comunicată prin e-mail candidaţilor.
- pentru testele profesionale scrise (dacă este cazul) susținute online este necesar accesul la Internet și la un computer/laptop cu MS Word și Excel instalate. Subiectele se primesc din partea Direcției resurse umane pe adresa de e-mail a candidatului, la data si ora stabilite pentru desfășurarea testului. Rezolvarea acestora se transmite către Direcția resurse umane prin utilizarea acelorași adrese de e-mail și cu respectarea termenului limită comunicat în mesajul prin care au fost transmise subiectele.
- pentru susținerea interviurilor aferente etapelor de selecție este necesar să dispuneți de un echipament funcțional specific desfășurării unei videoconferințe (respectiv computer/laptop/smartphone) care să permită folosirea unui microfon și a unei camere video; interviurile se vor desfășura prin intermediul aplicației gratuite Microsoft Teams și prin accesarea unui link transmis, în prealabil, de Direcția resurse umane.
TEMATICĂ ORIENTATIVĂ
- Reglementarea organizării şi funcţionării Băncii Naţionale a României;
- Realizarea achizițiilor prin contract;
- Publicitatea achizițiilor și consultarea pieței;
- Evaluarea ofertelor.
BIBLIOGRAFIE
- Legea nr.312/2004 privind Statutul Băncii Naţionale a României (Monitorul Oficial al României nr. 582/30.06.2004);
- Legea nr. 98/2016 privind achizițiile publice, cu modificările și completările ulterioare;
- Normele metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achiziție publică/acordului-cadru din Legea nr.98/2016 privind achizițiile publice aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 395/2016, cu modificările și completările ulterioare;
- Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 98/2017 privind funcţia de control ex ante al procesului de atribuire a contractelor/acordurilor-cadru de achiziție publică, a contractelor/acordurilor-cadru sectoriale şi a contractelor de concesiune de lucrări şi concesiune de servicii;
- Legea nr. 101/2016 privind remediile şi căile de atac în materie de atribuire a contractelor de achiziție publică, a contractelor sectoriale şi a contractelor de concesiune de lucrări şi concesiune de servicii, precum şi pentru organizarea şi funcționarea Consiliului National de Soluționare a Contestațiilor;
- Instrucţiunea nr. 2/2017 din 19 aprilie 2017 emisă în aplicarea prevederilor art. 178 şi art. 179 lit. a) şi b) din Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice, cu completările ulterioare, respectiv a prevederilor art. 191 şi art. 192 lit. a) şi b) din Legea nr. 99/2016 privind achiziţiile sectoriale;
- Instrucțiunea nr. 1 a președintelui Agenției Naționale pentru Achiziții Publice emisă în aplicarea prevederilor art. 179 lit. g) şi art. 187 alin. (8) lit. a) din Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice, respectiv a art. 192 lit. g) şi a art. 209 alin. (8) din Legea nr. 99/2016 privind achiziţiile sectoriale;
- Ordin nr. 1894 din 08.07.2019 privind aprobarea listelor de verificare aferente exercitării controlului de calitate şi regularitate al procesului de atribuire a contractelor/acordurilor cadru de achiziție publică/sectorială și a contractelor de concesiune de lucrări și concesiune de servicii.
Modalitatea de aplicare
În vederea depunerii candidaturii pentru un post vacant, candidaţii transmit următoarele documente:
- Formular de aplicare: pdf ;
- Curriculum Vitae - model european: pdf , doc ;
- Copia actului de identitate.
Reguli de transmitere a documentelor prin e-mail:
- mărimea e-mail-ului de transmitere a documentelor nu trebuie să depășească 15 MB;
- expeditorul utilizează adresa de e-mail înscrisă în formularul de aplicare și nu folosește adrese de e-mail care sunt generate automat de aplicații sau site-uri web (cum ar fi cele generate de site-urile web de transfer fișiere în care se anunță link-urile de descărcare a fișierelor). Documentele transmise prin transfer de fișiere online nu vor fi descărcate, iar aplicația nu va fi acceptată;
- nu se vor transmite atașamente cu extensiile .exe, .com sau .lnk;
- nu se vor transmite atașamente parolate;
- în subiectul sau corpul mesajelor nu se vor include link-uri către site-uri web.
Modalitatea corectă de aplicare implică:
- transmiterea aplicației pe adresa de e-mail HR.Recrutare@bnro.ro, cu respectarea regulilor de transmitere a documentelor prin e-mail;
- primirea aplicației pe adresa de e-mail HR.Recrutare@bnro.ro până la expirarea termenului limită de înscriere.
Important!
- aplicațiile care nu conțin documentele mai sus enumerate ori care nu sunt transmise în termenul menționat în prezentul anunț, nu sunt acceptate.
- niciun aplicant nu poate participa în acelaşi timp la 2 sau mai multe procese de recrutare organizate pentru ocuparea unor posturi vacante.
- primirea documentelor este comunicată fiecărui aplicant printr-un e-mail transmis de pe adresa HR.Recrutare@bnro.ro. Dacă această notificare nu este primită în cel mult 2 zile lucrătoare de la transmiterea aplicației, înseamnă că documentele nu au fost primite de Banca Națională a României. În această situație este necesar ca aplicantul să verifice dacă mesajul electronic prin care a trimis documentele a respectat regulile de transmitere a documentelor prin e-mail, menționate în prezentul anunț. Menționăm că primirea notificării nu implică automat înscrierea la procesul de recrutare.
Înscrierea candidatului
- aplicația și informațiile aferente acesteia sunt analizate de Banca Națională a României, prin prisma respectării condițiilor de ocupare a postului vacant, a documentelor și a termenului de transmitere.
- acceptarea sau, după caz, respingerea candidaturii se comunică fiecărui candidat prin e-mail, în maximum 2 zile lucrătoare de la finalul perioadei de depunere a candidaturilor.
Mai multe informații privind procesul de recrutare și selecție pot fi găsite pe pagina Procesul de recrutare şi selecţie în Banca Națională a României
Pentru explicații și clarificări cu privire la procesul de recrutare, ne puteți contacta, prin e-mail, pe adresa HR.Recrutare@bnro.ro.