Relații suplimentare:
Tel: 021.313.04.10
Int: 2529, 2552, 2527, 2553
Inspector - 6 posturi
Tipul contractului: durată nedeterminată
Direcția Supraveghere
Serviciul supraveghere instituții de credit 1
Localitatea unde se desfășoară activitatea: sediul central București
Termenul limită pentru primirea aplicaţiilor: 3 decembrie 2021
Modalitatea de desfășurarea a probelor de selecție: la distanță, prin tehnologia informației și comunicațiilor.
Atribuţiile principale ale posturilor
- pune în aplicare și respectă prevederile Ghidurilor privind procedurile și metodologiile comune pentru procesul de supraveghere și evaluare (SREP), precum și ale ghidurilor de directă aplicare emise de ABE;
- analizează conținutul şi încadrarea în prevederile legale în materie a solicitărilor instituțiilor de credit şi ale sucursalelor instituţiilor de credit străine, remise Direcţiei Supraveghere, referitoare la aprobarea Băncii Naționale a României pentru modificările intervenite în situația instituțiilor de credit;
- elaborează şi prezintă materiale privind solicitările de aprobare a modificărilor intervenite în: situația instituțiilor de credit în legătură cu: obiectul de activitate, conducătorii şi administratorii, auditorul financiar, deschiderea de sucursale în străinătate, condițiilor generale de afaceri, condițiilor generale ale contractelor de economisire-creditare ale unei case de economii pentru domeniul locativ, precum şi introducerea de noi tipuri de contracte (tarife), extinderea reţelei de unităţi teritoriale, în situaţia în care aceasta a fost interzisă ca urmare a constatării de deficienţe cu privire la administrarea riscurilor sau o evoluţie necorespunzătoare a indicatorilor de prudenţă bancară;
- supraveghează respectarea încadrării indicatorilor de prudenţă bancară în limitele impuse de reglementările prudenţiale în vigoare, prin analize sistematice efectuate pe baza raportărilor şi a datelor transmise de instituţiile de credit şi sucursalele instituţiilor de credit străine;
- efectuează analize pe baza bilanţurilor contabile, a raportărilor financiar-contabile încheiate de instituţiile de credit, a rapoartelor auditorilor financiari, a situaţiilor financiare anuale şi/sau a declaraţiilor de venit global ale acţionarilor semnificativi ai instituţiilor de credit, şi prezintă conducerii direcţiei materiale privind constatările rezultate;
- efectuează evaluarea procesului ICAAP și ILAAP.
Cerințe de ocupare a postului
Studii şi experienţă profesională
- studii universitare de licență în domeniul științelor economice;
- experiență profesională de 3 ani pe posturi cu studii superioare;
- cunoaşterea limbii engleze – nivel mediu;
- cunoștințe de operare pe calculator: Microsoft Office, Internet Explorer.
Competenţe comportamentale
- orientare către performanţă;
- comunicare eficientă;
- cooperare;
- integritate organizaţională;
- gândire operațională.
Desfășurarea procesului de recrutare și selecție
Etape de selecție și probe aferente acestora:
- evaluarea cunoştinţelor de specialitate prin: test profesional (80% test de specialitate și 20% test de limba engleză) și interviu profesional.
- evaluarea compatibilităţii cu postul prin testare psihometrică şi interviu.
Important!
- data de susținere a evaluării cunoştinţelor de specialitate va fi stabilită de reprezentanții desemnați pentru selecția candidaților şi va fi comunicată prin e-mail candidaţilor.
- pentru testele profesionale scrise (dacă este cazul) susținute online este necesar accesul la Internet și la un computer/laptop cu MS Word și Excel instalate. Subiectele se primesc din partea Direcției resurse umane pe adresa de e-mail a candidatului, la data si ora stabilite pentru desfășurarea testului. Rezolvarea acestora se transmite către Direcția resurse umane prin utilizarea acelorași adrese de e-mail și cu respectarea termenului limită comunicat în mesajul prin care au fost transmise subiectele.
- pentru susținerea interviurilor aferente etapelor de selecție este necesar să dispuneți de un echipament funcțional specific desfășurării unei videoconferințe (respectiv computer/laptop/smartphone) care să permită folosirea unui microfon și a unei camere video; interviurile se vor desfășura prin intermediul aplicației gratuite Microsoft Teams și prin accesarea unui link transmis, în prealabil, de Direcția resurse umane.
TEMATICĂ ORIENTATIVĂ
- Reglementarea organizării şi funcţionării Băncii Naţionale a României
- Obiectivul fundamental al Băncii Naţionale a României;
- Principalele atribuţii ale Băncii Naţionale a României;
- Secretul profesional.
- Supravegherea prudenţială a instituţiilor de credit;
- Cadrul de administrare a activităţii instituţiilor de credit. Organizarea şi controlul intern al activităţii instituţiilor de credit şi administrarea riscurilor semnificative;
- Procesul intern de evaluare a adecvării capitalului la riscuri;
- Condiţiile de desfăşurare a activităţii de creditare de către instituţiile de credit;
- Evaluarea activităţii instituţiei de credit şi a poziţiei financiare şi prudenţiale pe baza principalilor indicatori economico-financiari de analiză a calităţii activelor şi de prudenţă bancară;
- Schimbul de informaţii şi secretul profesional. Garantarea şi protejarea drepturilor şi libertăţilor fundamentale ale persoanelor fizice cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal.
BIBLIOGRAFIE
- Legea nr.312/2004 privind Statutul Băncii Naţionale a României;
- Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.99/2006 privind instituţiile de credit şi adecvarea capitalului, cu modificările și completare;
- Regulamentul Băncii Naţionale a României nr.5/2013 privind cerinţe prudenţiale pentru instituţiile de credit, cu modificările și completările ulterioare;
- Regulamentul nr.12/2020 privind autorizarea instituțiilor de credit și modificările în situația acestora;
- Regulamentul Băncii Naţionale a României nr.17/2012 privind unele condiţii de creditare, cu modificările și completările ulterioare;
- Regulamentul Băncii Naționale a României nr.25/2011 privind lichiditatea instituţiilor de credit, cu modificările și completările ulterioare;
- Regulamentul nr.575/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului din 26.06.2013 privind cerinţele prudenţiale pentru instituţiile de credit şi societăţile de investiţii şi de modificare a regulamentului (UE) nr.648/2012, cu modificările și completările ulterioare;
- Ghidul privind procedurile și metodologiile comune pentru procesul de supraveghere și evaluare (SREP) (EBA/GL/2014/13);
- Ghid revizuit privind procedurile și metodologiile comune pentru procesul de supraveghere și evaluare (SREP) și pentru simulările de criză de supraveghere (EBA/GL/2018/03) de modificare a Ghidului EBA/GL/2014/13 din 19 decembrie 2014;
- Ghidul privind informațiile ICAAP și ILAAP colectate în scopul evaluării SREP (EBA/GL/2016/10);
- Ghidul privind indicatorii de declanșare pentru utilizarea măsurilor de intervenție timpurie conform art. 27 alin. (4) din Directiva 2014/59/UE (EBA/GL/2015/03);
- Ghidul Autorității Bancare Europene privind administrarea riscurilor privind tehnologia informațiilor și comunicațiilor (TIC) și de securitate - EBA/GL/2019/04.
Modalitatea de aplicare
În vederea depunerii candidaturii pentru un post vacant, candidaţii transmit următoarele documente:
- Formular de aplicare: pdf ;
- Curriculum Vitae - model european: pdf , doc ;
- Copia actului de identitate.
Reguli de transmitere a documentelor prin e-mail:
- mărimea e-mail-ului de transmitere a documentelor nu trebuie să depășească 15 MB;
- expeditorul utilizează adresa de e-mail înscrisă în formularul de aplicare și nu folosește adrese de e-mail care sunt generate automat de aplicații sau site-uri web (cum ar fi cele generate de site-urile web de transfer fișiere în care se anunță link-urile de descărcare a fișierelor). Documentele transmise prin transfer de fișiere online nu vor fi descărcate, iar aplicația nu va fi acceptată;
- nu se vor transmite atașamente cu extensiile .exe, .com sau .lnk;
- nu se vor transmite atașamente parolate;
- în subiectul sau corpul mesajelor nu se vor include link-uri către site-uri web.
Modalitatea corectă de aplicare implică:
- transmiterea aplicației pe adresa de e-mail HR.Recrutare@bnro.ro, cu respectarea regulilor de transmitere a documentelor prin e-mail;
- primirea aplicației pe adresa de e-mail HR.Recrutare@bnro.ro până la expirarea termenului limită de înscriere.
Important!
- aplicațiile care nu conțin documentele mai sus enumerate ori care nu sunt transmise în termenul menționat în prezentul anunț, nu sunt acceptate.
- niciun aplicant nu poate participa în acelaşi timp la 2 sau mai multe procese de recrutare organizate pentru ocuparea unor posturi vacante.
- primirea documentelor este comunicată fiecărui aplicant printr-un e-mail transmis de pe adresa HR.Recrutare@bnro.ro. Dacă această notificare nu este primită în cel mult 2 zile lucrătoare de la transmiterea aplicației, înseamnă că documentele nu au fost primite de Banca Națională a României. În această situație este necesar ca aplicantul să verifice dacă mesajul electronic prin care a trimis documentele a respectat regulile de transmitere a documentelor prin e-mail, menționate în prezentul anunț. Menționăm că primirea notificării nu implică automat înscrierea la procesul de recrutare.
Înscrierea candidatului
- aplicația și informațiile aferente acesteia sunt analizate de Banca Națională a României, prin prisma respectării condițiilor de ocupare a postului vacant, a documentelor și a termenului de transmitere.
- acceptarea sau, după caz, respingerea candidaturii se comunică fiecărui candidat prin e-mail, în maximum 2 zile lucrătoare de la finalul perioadei de depunere a candidaturilor.
Mai multe informații privind procesul de recrutare și selecție pot fi găsite pe pagina Procesul de recrutare şi selecţie în Banca Națională a României
Pentru explicații și clarificări cu privire la procesul de recrutare, ne puteți contacta, prin e-mail, pe adresa HR.Recrutare@bnro.ro.