Auditor intern
Direcția Audit Intern
Serviciul audit general 2
Data limită pentru primirea aplicaţiilor: 26 iunie 2019
Tipul contractului: contract individual de muncă pe durată nedeterminată
Atribuţiile principale ale postului
- efectuarea de misiuni de audit intern de asigurare, de consultanță sau de investigație la structurile organizatorice din BNR și alte entități externe la care BNR deține interese;
- în urma misiunilor de audit efectuate, elaborarea de rapoarte de audit prin care este informată conducerea BNR și cea structurilor organizatorice auditate, despre constatările identificate și măsurile de remediere/îmbunătățire recomandate;
- pe parcursul misiunilor de audit, îndrumarea metodologică structurilor organizatorice ale băncii, pentru administrarea riscurilor, implementarea și menținerea unui sistem de control intern adecvat (fără implicarea în elaborarea procedurilor de lucru și control intern);
- informarea superiorului ierarhic asupra eventualelor indicii despre existența unor fraude, în vederea aplicării procedurilor legale;
- participarea la acțiuni de pregătire profesională în domeniul auditului intern sau în domenii conexe.
Cerințe de ocupare a postului
Studii şi experienţă
- studii superioare absolvite cu examen de licență în profil economic, juridic sau tehnic;
- deținerea unei certificări în domeniul auditului intern recunoscute pe plan internațional (Certified Internal Auditor) sau promovarea unui examen din cadrul programului respectiv constituie avantaj;
- deținerea de cunoștințe în domeniul utilizării CAAT (ACL) constituie avantaj;
- cunoștințe de operare pe calculator: pachetul Microsoft Office, Visio, Project;
- cunoașterea limbii engleze;
- cunoașterea unei alte limbi de circulație internațională constituie avantaj;
- experiență profesională în domeniului auditului intern de minimum 1 an, dovedită cu documente;
- experiență profesională în activitatea bancară constituie avantaj.
Competenţe comportamentale
- orientare către performanță;
- comunicare eficientă;
- cooperare;
- integritate organizațională;
- managementul relațiilor strategice.
Modalitatea de aplicare
Aplicațiile se transmit pe adresa HR.Recrutare[at]bnro.ro până la data de 26 iunie 2019 (inclusiv).
Precizăm că niciun aplicant nu poate opta în acelaşi timp pentru 2 sau mai multe posturi vacante.
Candidaţii vor transmite următoarele documente:
- chestionar tip: formular editabil ;
- scrisoare de intenție;
- Curriculum Vitae - model european: pdf , doc ;
- copii ale diplomelor de studii solicitate sau atestate de echivalare a diplomelor obţinute în străinătate, eliberate de Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice;
- copia foii matricole a anilor de studii, dacă este cazul;
- alte diplome şi certificate care atestă pregătirea aplicanţilor, dacă este cazul;
- carte de muncă şi/sau adeverinţă care să ateste vechimea în muncă, însoţită de raportul per salariat (REVISAL), pentru dovedirea experienţei profesionale, dacă este cazul;
- carte de identitate;
- certificat de căsătorie, dacă este cazul;
- adeverinţă medicală eliberată de medicul de familie, care prezintă starea de sănătate a aplicantului.
Transmiterea documentelor prin e-mail nu determină implicit acceptarea aplicaţiilor.
După analiza aplicaţiei conform metodologiei stabilite în Procesul de recrutare si selecţie în Banca Naţională a României, acceptarea sau respingerea aplicaţiei este comunicată exclusiv prin e-mail, în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la primirea documentelor.
Reguli de transmitere a documentelor prin e-mail:
- mărimea e-mail-ului de transmitere a documentelor nu trebuie să depășească 15 MB;
- vor fi utilizate adrese de e-mail la expeditor care nu sunt generate automat de aplicaţii sau site-uri web (cum ar fi cele generate de site-urile web de transfer fişiere în care se anunţă link-urile de descărcare a fişierelor);
- nu se vor transmite ataşamente cu extensiile .exe, .com sau .lnk;
- nu se vor transmite ataşamente parolate;
- în subiectul sau corpul mesajelor să nu fie link-uri către site-uri web;
- documentele transmise prin transfer de fişiere online nu vor fi descărcate.
Recrutarea
Procesul de recrutare constă în desfăşurarea următoarelor etape:
- evaluarea cunoştinţelor de specialitate, prin test profesional şi interviu;
- evaluarea compatibilităţii cu postul, prin testare psihometrică şi interviu.
Evaluarea cunoștințelor de specialitate prin test profesional va avea loc în data de 4 iulie 2019.
Mai multe informații privind procesul de recrutare și selecție pot fi găsite pe pagina Procesul de recrutare şi selecţie în Banca Națională a României
Pentru explicații și clarificări cu privire la procesul de recrutare, ne puteți contacta, prin e-mail, pe adresa HR.Recrutare[at]bnro.ro.
TEMATICĂ ORIENTATIVĂ
- Reglementarea organizării şi funcţionării Băncii Naţionale a României;
- Funcția de audit intern într-o organizație – scop, autoritate și responsabilitate;
- Principiile profesiei de auditor intern și regulile de conduită;
- Desfășurarea misiunilor de audit intern de asigurare, de consultanță și de investigație;
- Proceduri și reguli de bună practică în auditul intern;
- Noțiuni de auditare a sistemelor SWIFT;
- Controale generale de audit IT.
BIBLIOGRAFIE
- Legea nr.312/2004 privind Statutul Băncii Naţionale a României (Monitorul Oficial al României nr. 582/30.06.2004);
- Standardele Internaționale pentru Practica Profesională a Auditului Intern ale IIA (Institute of Internal Auditors) și Codul de etică al IIA (https://na.theiia.org/standards-guidance/Pages/Standards-and-Guidance-IPPF.aspx);
- Internal Control — Integrated Framework, Committee of Sponsoring Organizations of the Treadway Commission (https://www.coso.org/Pages/guidance.aspx);
- Enterprise Risk Management — Integrated Framework, Committee of Sponsoring Organizations of the Treadway Commission (https://www.coso.org/Pages/guidance.aspx);
- Sistemele de control intern în instituțiile bancare - Banca Reglementelor Internaționale (www.bis.org);
- SWIFT audit guidelines;
- Standard general recunoscut și aplicat privind controlul și securitatea sistemelor informaționale Control Objectives for Information and related Technology (COBIT) (www.isaca.org/cobit);
- Standardele ISO 27001,27002 și 27005 privind tehnologia informației; Tehnici de securitate; Cod de bună practică pentru managementul securității informației; Managementul riscurilor de securitate IT.