BNR CENTRALA


organizează concurs pentru ocuparea unui post de
consilier juridic,
cu contract de muncă pe durată nedeterminată,
la Direcţia Secretariat, Serviciul evidenţă documente

Termen limită pentru înscriere: 14 noiembrie 2012



Atribuţiile principale ale postului

  • analizează, din punct de vedere juridic, proiectele de acte normative, convenţii, împuterniciri, comunicări şi delegaţii iniţiate de Direcţia Secretariat – Serviciul Evidenţă Documente şi acordă asistenţă juridică pentru definitivarea lucrărilor specifice activităţii serviciului;
  • acordă asistenţă juridică pentru încheierea contractelor de achiziţii publice specifice domeniului de activitate al direcţiei;
  • asigură achiziţionarea şi gestionarea Monitorului Oficial al României în format electronic;
  • păstrează, gestionează şi arhivează, în condiţiile legii, colecţia Monitorului Oficial al României;
  • arhivează documentele gestionate de către Serviciul Evidenţă Documente.

Studii şi experienţă

  • studii superioare juridice absolvite cu examen de licenţă;
  • vechime in domeniul juridic de minimum 2 ani;
  • cunoştinţe de operare în domeniul informatic (pachetul Microsoft Office – Word, Excel, Microsoft Outlook, Internet);
  • cunoaşterea limbii engleze.

Competenţe comportamentale

  • Capacitate de evaluare şi analiză în vederea optimizării activităţii;
  • Comunicare eficientă şi ascultare activă;
  • Capacitatea de colaborare şi participare proactivă;
  • Capacitatea de a rezolva analitic şi structurat problemele apărute.

Alte condiţii de înscriere la concurs

  • postul pentru care optează să nu fie într-o structură organizatorică în care soţul/ soţia, părinţii, copiii, fraţii/ surorile candidatului să fie salariaţi sau să nu fie într-o relaţie ierarhică şi/sau funcţională cu postul ocupat de soţul/ soţia, părinţii, copiii, fraţii/ surorile candidatului. Relaţia dintre posturi este analizată de către Direcţia Resurse Umane care aprobă participarea candidatului la concurs;
  • să nu fi participat în ultimii doi ani anterior datei de desfăşurare a concursului la mai mult de trei concursuri în Banca Naţională a României, centrală plus sucursale regionale şi agenţii, pe un post care presupune aceeaşi activitate.

Înscrierile se fac personal la Direcţia Resurse Umane - Serviciul management resurse umane - Str. Doamnei nr.2, sect.3, Bucureşti, până la data de 14 noiembrie 2012 (inclusiv), între orele 900 - 1100.

Precizăm că niciun candidat nu poate fi înscris în acelaşi timp la 2 sau mai multe concursuri organizate de B.N.R.

La înscriere candidaţii vor prezenta următoarele documente:

  • Chestionar tip: formular editabil ;
  • 1 fotografie tip paşaport (se ataşează la Chestionar);
  • Curriculum Vitae - model european: pdf , doc ;
  • copii ale diplomelor solicitate sau atestate de echivalare ale diplomelor obţinute în străinătate, eliberate de Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor din cadrul Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului;
  • alte documente care dovedesc îndeplinirea condiţiilor de înscriere la concurs, dacă este cazul;
  • carte de muncă (copie);
  • extras REVISAL;
  • carte de identitate (original şi copie);
  • certificatul de căsătorie (copie), dacă este cazul;
  • adeverinţă medicală eliberată de medicul de familie, care să ateste starea de sănătate corespunzătoare postului scos la concurs.

Procedura de desfăşurare

În data de 16 noiembrie 2012 candidaţii vor fi contactaţi (prin e-mail), pentru a primi detalii legate de desfăşurarea primei probe de concurs.

Concursul se va desfăşura începând cu data de 20 noiembrie 2012 şi va avea următoarele probe, cu respectarea secvenţialităţii de mai jos:

  1. test profesional;
  2. testare psihologică;
  3. interviu de selecţie, realizat de către Direcţia Resurse Umane;
  4. interviu profesional.

I. Testul profesional se desfăşoară prin susţinerea unui test de specialitate, în formă scrisă, prin care se va realiza verificarea cunoştinţelor de specialitate (60% din notă), a cunoştinţelor de limbă engleză (30% din notă), precum şi a cunoştinţelor de informatică (10% din notă).

Nota minimă de promovare este 7,00.

Candidaţii care nu se vor afla în sală în momentul înmânării subiectelor pierd dreptul de a mai susţine testul profesional scris. Orice fraudă sau tentativă de fraudă dovedită se sancţionează cu eliminarea din concurs.

II. Testarea psihologică are în vedere testarea candidaţilor prin prisma cerinţelor psiho-comportamentale, rezultate din fişa postului pentru care se candidează.

III. Interviul de selecţie: La interviul de selecţie se va evalua profilul rezultat la testarea psihologică a candidatului şi gradul de compatibilitate cu postul, urmărind:

  1. motivaţia candidatului;
  2. percepţia candidatului despre activitatea pe care o va desfăşura;
  3. personalitatea candidatului;
  4. competenţele comportamentale.

Proba se apreciază cu calificativul admis/ respins.

IV. Interviul profesional: Comisia de examinare va evalua modul în care candidatul răspunde unor criterii referitoare la cunoştinţe de specialitate şi capacitatea de analiză şi sinteză a candidatului.

Nota minimă de promovare este 7,00.

Datele de susţinere a probelor de concurs vor fi stabilite de comisia de examinare şi vor fi comunicate prin e-mail candidaţilor.

Rezultatele se transmit prin e-mail, termenul de depunere a contestaţiei pentru proba scrisă fiind calculat de la data primirii e-mail-ului.

Contestaţii

Candidaţii pot depune contestaţie, transmisă prin e-mail pe adresa HR.Recrutare[at]bnro.ro, în termen de 24 de ore de la data comunicării rezultatului testului profesional (indiferent de modalitatea prin care au fost informaţi de rezultat).

Candidaţii pot contesta numai rezultatul propriei lucrări scrise, comparaţia cu lucrările altor candidaţi nefiind luată în considerare.

Termenul de soluţionare a contestaţiei este de maximum 5 zile lucrătoare de la data înregistrării contestaţiei.

Rezultatele obţinute la interviul de selecţie şi la interviul profesional nu pot fi contestate.

În cazul nereuşitei la concurs, documentele depuse la înscriere nu se restituie candidaţilor.

Relaţii suplimentare la tel. 021/313.04.10 int. 2527, 2538, 2533 şi 2534.


TEMATICA

  1. Reglementarea organizării şi funcţionării Băncii Naţionale a României, obiectivul fundamental şi principalele atribuţii ale Băncii Naţionale a României
  2. Informaţiile clasificate: definiţie, clasificare, obligaţii, răspunderi şi sancţiuni;
  3. Proceduri de publicare, republicare şi rectificare a actelor normative în Monitorul Oficial al României;
  4. Regimul juridic al instituţiilor de credit;
  5. Regimul juridic al achiziţiilor publice.

BIBLIOGRAFIA

  1. Legea 312/2004 privind Statutul Băncii Naţionale a României (Monitorul Oficial al României nr. 582/30.06.2004);
  2. Legea nr. 182/2002 privind protecţia informaţiilor clasificate (Monitorul Oficial al României, Partea I nr. 248/12.04.2002);
  3. Legea nr. 202/1998 privind organizarea Monitorului Oficial al României (republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I nr. 470/11.09.2009);
  4. Ordinul nr. 591/2012 privind procedurile publicării, republicării şi rectificării, precum şi al publicării în numere speciale, cu tiraj limitat, a actelor în Monitorul Oficial al României (Monitorul Oficial al României, Partea I nr. 437/30.06.2012);
  5. Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.99/2006 privind instituţiile de credit şi adecvarea capitalului (Monitorul Oficial al României, Partea I nr.1027/27.12.2006), aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.227/2007 (Monitorul Oficial al României, Partea I nr.480/18.07.2007), cu modificările şi completările ulterioare;
  6. Regulamentul nr.6/2008 privind modificările în situaţia instituţiilor de credit, persoane juridice române, şi a sucursalelor din România ale instituţiilor de credit din state terţe (Monitorul Oficial al României, Partea I nr.296/16.04.2008), cu modificările şi completările ulterioare;
  7. Ordonanţa de Urgenţă nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, cu modificările şi completările ulterioare;
  8. Hotărârea de Guvern nr. 925/2006 pentru aprobarea normelor de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractelor de achiziţie publică din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii.