Centrală


 

Relații suplimentare:
Tel: 021.313.04.10
Int: 2529, 2552, 2527, 2553

Referent de specialitate (specializare IT)


Direcția Monitorizare a Infrastructurilor Pieței Financiare și a Plăților

Serviciul monitorizare a plăților și instrumentelor de plată

Data limită pentru primirea aplicaţiilor: 19 decembrie 2018

Tipul contractului: contract individual de muncă pe durată nedeterminată



Atribuţiile principale ale postului

  • participă la procesul de autorizare și monitorizare permanentă a instrumentelor de plată, din perspectiva evaluării aspectelor tehnice ce țin de securitate IT și reziliența cibernetică;
  • participă la evaluarea instrumentelor de plată în baza reglementărilor BNR pe linia monitorizării acestora, precum și a standardelor și recomandărilor internaționale în materie, din perspectiva asigurării condițiilor tehnice de securitate și reziliență cibernetică;
  • propune recomandări, măsuri de remediere cu termene de implementare și sancțiuni adresate prestatorilor de servicii de plată care intră în aria de supraveghere a BNR, pe aspecte tehnice legate de securitatea și reziliența cibernetică;
  • rezolvă corespondenţa primită privitor la aplicarea reglementărilor care intră în competenţa de soluţionare a serviciului;
  • participă la autorizarea punerii în circulație și emiterea instrumentelor de plată, din perspectiva evaluării modului de îndeplinire a condițiilor tehnice legate de securitatea și reziliența cibernetică;
  • elaborează studii şi analize privind evoluțiile pieţei interne a plăţilor, eficienţa instrumentelor de plată, din perspectiva aspectelor tehnice legate de securitatea și reziliența cibernetică;
  • colaborează la întocmirea rapoartelor, buletinelor şi a altor materiale ale Băncii Naţionale a României;
  • participă, în colaborare cu Banca Centrală Europeană, bănci centrale, alte autorităţi şi instituţii naţionale şi internaţionale, la activităţi în scopul aducerii îndeplinire a atribuţiilor statutare ale BNR;
  • participă la grupuri de lucru constituite la nivel naţional şi la nivelul instituţiilor Uniunii Europene în domeniul instrumentelor de plată;
  • contribuie la celelalte activități de elaborare a politicilor, reglementare, autorizare, monitorizare și supraveghere desfășurate în cadrul serviciului.

Cerințe de ocupare a postului

Studii şi experienţă

  • studii superioare absolvite cu examen de licenţă în domeniul ştiinţelor economice sau într-un domeniu cu profil tehnic;
  • calitatea de absolvent al uneia din următoarele instituţii de învăţământ superior constituie un avantaj: Facultatea de Cibernetică, Statistică şi Informatică Economică; Facultatea de Matematică și Informatică sau echivalent; Facultatea de Automatică şi Calculatoare sau echivalent, Facultatea de Electronică, Telecomunicații și Tehnologia Informației sau echivalent;
  • deținerea unei certificări în domeniul securității și rezilienței cibernetice (ex. Certified Information Systems Security Professional, Certified Information Security Manager sau altele similare) sau a auditului IT&C (Certified Information Systems Auditor) constituie un avantaj;
  • experiență profesională în domeniul securității și rezilienței cibernetice sau a auditului IT&C constituie un avantaj;
  • cunoaşterea limbii engleze la nivel avansat.

Competenţe comportamentale

  • orientare către performanță;
  • comunicare eficientă;
  • cooperare;
  • integritate organizațională;
  • gândire conceptuală.

Modalitatea de aplicare

Aplicațiile se transmit pe adresa HR.Recrutare[at]bnro.ro până la data de 19 decembrie 2018 (inclusiv).

Precizăm că niciun aplicant nu poate opta în acelaşi timp pentru 2 sau mai multe posturi vacante.

Candidaţii vor transmite următoarele documente:

  • chestionar tip: formular editabil ;
  • scrisoare de intenție;
  • Curriculum Vitae - model european: pdf , doc ;
  • copii ale diplomelor de studii solicitate sau atestate de echivalare a diplomelor obţinute în străinătate, eliberate de Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice;
  • copia foii matricole a anilor de studii, dacă este cazul;
  • alte diplome şi certificate care atestă pregătirea aplicanţilor, dacă este cazul;
  • carte de muncă şi/sau adeverinţă care să ateste vechimea în muncă, însoţită de raportul per salariat (REVISAL), pentru dovedirea experienţei profesionale, dacă este cazul;
  • carte de identitate;
  • certificat de căsătorie, dacă este cazul;
  • adeverinţă medicală eliberată de medicul de familie, care prezintă starea de sănătate a aplicantului.

Transmiterea documentelor prin e-mail nu determină implicit acceptarea aplicaţiilor.

După analiza aplicaţiei conform metodologiei stabilite în Procesul de recrutare si selecţie în Banca Naţională a României, acceptarea sau respingerea aplicaţiei este comunicată exclusiv prin e-mail, în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la primirea documentelor.

Reguli de transmitere a documentelor prin e-mail:

Recrutarea

Procesul de recrutare constă în desfăşurarea următoarelor etape:

  1. evaluarea cunoştinţelor de specialitate, prin test profesional şi interviu;
  2. evaluarea compatibilităţii cu postul, prin testare psihometrică şi interviu.

Evaluarea cunoștințelor de specialitate prin test profesional va avea loc în data de 10 ianuarie 2019.

Mai multe informații privind procesul de recrutare și selecție pot fi găsite pe pagina Procesul de recrutare şi selecţie în Banca Națională a României

Pentru explicații și clarificări cu privire la procesul de recrutare, ne puteți contacta, prin e-mail, pe adresa HR.Recrutare[at]bnro.ro.

TEMATICĂ ORIENTATIVĂ
BIBLIOGRAFIE