Relaţii suplimentare:
Tel: +4021.313.04.10
int: 2526
Expert principal
Postul de expert principal reprezintă o funcţie superioară de execuţie, este încadrat în Direcţia stabilitate financiară şi se află în subordonarea directă a conducătorului structurii organizatorice (director).
Atribuţii principale ale postului
- contribuie la activitățile de validare a modelelor interne supuse aprobării Băncii Naționale a României de către instituţiile de credit (aspectele cantitative), în special modele utilizate pentru riscul de credit, riscul de piață și riscul operațional;
- formulează puncte de vedere fundamentate corespunzător privind calitatea modelelor interne folosite de instituţiile de credit și subliniază posibilele implicații ale deficiențelor constatate asupra robusteții acestora;
- contribuie la dezvoltarea analizelor privind riscurile instituțiilor de credit și impactul acestora asupra capitalului și lichidității, prin utilizarea de abordări econometrice, metode de optimizare și tehnici specifice managementului riscului;
- analizează rapoartele şi documentele de politică emise de instituţii şi organisme internaţionale în privința stabilităţii financiare şi formulează opinii, pentru informarea conducerii Băncii Naționale a României.
Condiții de participare
Studii şi experienţă
- studii superioare absolvite cu examen de licenţă* în științe economice/matematică;
- deținerea unei diplome* de master şi/sau doctorat în Economie/Matematică, constituie avantaj;
- experiență profesională (pe posturi ce presupun studii superioare) de minimum 5 ani relevantă postului vacant, dintre care 2 ani de experienţă obţinută în străinătate, în cadrul unor instituţii financiare internaţionale, bănci centrale, bănci comerciale, instituţii de învăţământ superior, institute de cercetare;
- cunoştinţe generale de programare şi utilizare a unor medii de dezvoltare pentru calcul numeric (Matlab), pachete de programe utilizate în scop econometric, sisteme de gestiune a bazelor de date;
- cunoaşterea limbii engleze;
- deținerea cetățeniei române şi, la momentul depunerii aplicației, a unui loc de muncă în străinătate.
* În vederea recunoașterii diplomelor obţinute în străinătate, înainte de data începerii activității, se vor prezenta atestatele de echivalare (sau dovezi de solicitare a echivalării) eliberate de Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor din cadrul Ministerului Educaţiei Naționale.
Competenţe comportamentale
- orientare către performanță;
- comunicare eficientă;
- cooperare;
- integritate organizațională;
- gândire conceptuală.
Înscrierea în program
Înscrierea** se face prin transmiterea pe adresa HR.Recrutare[at]bnro.ro a următoarelor documente:
** În situaţia în care aveţi rude până la gradul al doilea sau soţul/soţia angajate în Banca Naţională a României, aplicaţia dumneavoastră va fi analizată de Direcţia resurse umane în vederea evitării apariţiei unui conflict de interese.
Modalitatea de aplicare
Aplicațiile se transmit pe adresa HR.Recrutare[at]bnro.ro până la data de 13 decembrie 2018 (inclusiv).
Precizăm că niciun aplicant nu poate opta în acelaşi timp pentru 2 sau mai multe posturi vacante.
Transmiterea documentelor prin e-mail nu determină implicit acceptarea aplicaţiilor.
După analiza aplicaţiei conform metodologiei stabilite în Procesul de recrutare și selecţie în Banca Naţională a României, acceptarea sau respingerea aplicaţiei este comunicată exclusiv prin e-mail, în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la primirea documentelor.
Reguli de transmitere a documentelor prin e-mail:
- mărimea e-mail-ului de transmitere a documentelor nu trebuie să depășească 15 MB;
- vor fi utilizate adrese de e-mail la expeditor care nu sunt generate automat de aplicaţii sau site-uri web (cum ar fi cele generate de site-urile web de transfer fişiere în care se anunţă link-urile de descărcare a fişierelor);
- nu se vor transmite ataşamente cu extensiile .exe, .com sau .lnk;
- nu se vor transmite ataşamente parolate;
- în subiectul sau corpul mesajelor să nu fie link-uri către site-uri web;
- documentele transmise prin transfer de fişiere online nu vor fi descărcate.
Procesul de selecție
- 1. Selecția pe baza documentelor de înscriere
- Candidații vor transmite documentele de înscriere prin e-mail, pe adresa HR.Recrutare[at]bnro.ro.
Termenul pentru transmiterea documentelor: 13 decembrie 2018 (inclusiv).
- 2. Selecția pe baza eseurilor
- Candidații selectați după prima etapă vor transmite prin e-mail o lucrare relevantă întocmită pe parcursul studiilor/experienței profesionale.
Lucrarea este transmisă în termenul solicitat de Comitetul de administrare a Programului: 13 ianuarie 2019 (inclusiv).
- 3. Evaluarea compatibilității cu postul
- Candidaţii selectați în urma etapei anterioare vor completa on-line un chestionar psihometric.
- 4. Interviul final
- Interviul final va fi susţinut în prezenţa membrilor Comitetului de administrare a Programului, la sediul Băncii Naţionale a României, strada Doamnei nr. 8, sector 3, Bucureşti.
Formalităţi de angajare
Candidaţii selectați la finalul procesului vor fi angajaţi*** în Banca Naţională a României cu contract individual de muncă pe perioadă nedeterminată, urmare prezentării de către candidatul declarat admis a documentelor originale care să certifice informaţiile înscrise în chestionarul şi curriculum vitae transmise la momentul aplicaţiei:
- diploma de licenţă;
- diplome de master şi/sau doctorat ori alte cerințe specifice, constituie avantaj (exclusiv la solicitarea structurilor organizatorice);
- document/e care să ateste experiența profesională în străinătate (adeverințe, contracte de muncă şi/sau prestări servicii etc.);
- document care să ateste deţinerea unui loc de muncă în străinătate la momentul depunerii aplicaţiei;
- recomandări din partea angajatorului sau din partea unor profesori/specialiști de renume, în cazul în care acestea sunt solicitate de structura de specialitate;
- atestatele de echivalare ale diplomelor obţinute în străinătate sau dovada de solicitare a echivalării, eliberate de Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor din cadrul Ministerului Educaţiei Naționale.
*** Neîndeplinirea de către candidatul selectat a obligaţiei de a prezenta, la finalul procesului, toate documentele care certifică îndeplinirea condiţiilor de participare, în termenul comunicat de Direcţia resurse umane a Băncii Naţionale a României, determină neangajarea acestuia în cadrul băncii.
Pentru explicații și clarificări cu privire la procesul de recrutare, ne puteți contacta, prin e-mail, pe adresa HR.Recrutare[at]bnro.ro.