Băncile centrale şi educaţia financiară

Mirela Roman, Director, Direcția Comunicare, BNR


 

Distinsă audiență,

În prezentarea de astăzi mi-am propus să creionez câteva repere ale activității de Comunicare a băncilor centrale în încercarea de a surprinde motivele pentru care aceste instituții cheie pentru orice economie ȘI-AU SCHIMBAT abordările în domeniu. Aș spune că principala motivație este dorința de a veni mai aproape de publicul larg.

O mai bună înțelegere a noțiunilor economice și financiare fundamentale sporește în mod cert eficiența transmiterii politicii monetare contribuind la o mai bună gestionare a așteptărilor privind inflația și mersul economiei.

În acest sens se remarcă trecerea de la un stil aproape criptic, “constructive ambiguity” la abordări directe și din ce în ce mai mult la implicarea în sprijinirea educației financiare.

A comunica, a forma, a educa înseamna și a SCHIMBA.

Aș dori să încep prezentarea folosind un citat foarte sugestiv al doamnei Christine Lagarde, Director General al Fondului Monetar Internațional selectat dintr-o recentă prelegere despre economia modernă, inovație și educatie.

Din perspectiva băncilor centrale:

"CE înseamnă nevoia de a avea cunoștințe economice și financiare solide, nu doar informații

CUM se referă la instrumentele prin care băncile centrale se apropie de publicul larg

CÂND se poate spune cu certitudine cât mai devreme

DE CE așa cum am afirmat deja un public educat va înțelege mai bine deciziile băncii centrale și va reacționa eficient “


13 martie 2014